به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد

دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد

دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد

همهی خانواده شیرین انتطار زندگیشان را 9 ماه انتظار فرزندشان می دانند و مشخص است که تولد نوزاد همراه با شادی و لذتی که برای پدر و مادر به همراه دارد، دغدغه های خاص خودش را هم دارد. به خصوص وقتی والدین تولد اولین فرزندشان را تجربه می کنند.

زردی نوزادان یکی از مواردی است که روز های اول تمام فکر و ذکر مادر و پدر را به خود مشغول می کند

فوق تخصص عفونی کودکان در این باره می گوید که با توجه به این که در فرهنگ ایرانی خانواده ها سعی می کنند تا حد ممکن محیط نوزاد تازه متولد شده را گرم نگه دارند و لباس بیش تری به تن او بپوشانند ولی باید بگوییم که در بیشتر اوقات این باعث می شود بیماری زردی نوزاد تشدید شود.

نکات مهم تغذیه مادر هنگام وجود زردی در نوزاد

* توجه داشته باشید که زمانی که نوزاد زردی دارد مادر از خوردن غذا های با طبع گرم بایستی خودداری کند * مادران شیرده هنگام زردی نوزادشان عرق کاسنی و شاهتره به نسبت مساوی مخلوط کرده؛ روزی 3 استکان مصرف کنید.

* در صورتی که طبع گرم تری دارید می توانید از عرقیجات خنک تر دیگر مانند عرق گشنیز، بید، خارشتر و همیشه بهار یا جوشانده گیاهانی مثل عناب، بنفشه، همیشه بهار، تخم گشنیز، تخم کاسنی، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کنید.

* برای جلوگیری از بروز زردی در نوزاد مادران شیرده بهتر است مصرف شیرینی ها، غذا های پرچرب، سرخ کرده، پر ادویه، انواع بستنی، فالوده و مواد نشاسته ای را در ماه های آخر بارداری کم کرده و حتی اگر می توانند قطع کنند.

درباره ی زردی در نوزادان توجه داشته باشید که

در شرایط خاص جسمی نوزاد و بالا بودن میزان زردی حتما باید به پزشک مراجعه کنید و از این روش های پیشنهادی برای درمان زردی نوزاد در خانه به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی