به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

اقدامات قبل از بارداری

اقدامات قبل از بارداری

اقدامات قبل از بارداری

همان طور که در مقاله قبل خواندید راه های اقدامات قبل از بارداری را بیان کردیم.خیلی از بانوان قبل از بارداری،به خاطر نداستن مطلبی غیر مهم دست به کارهایی می زنند که دوران بارداری سختی را تجربه خواهند کرد.هدف ما از این گونه مقالات اطلاع رسانی درست،و حل مشکلات شما عزیزان می باشد پس با ما همراه باشید.

در این مقاله سعی داریم چندین اقدام مهم که قبل از بارداری حتما باید آن ها را انجام دهید، به شرح و توضیح آن بپردازیم.

مطالعه و بررسی داروهای روزانه قبل از بارداری

بعضی از داروها اثرات بدی روی جنین داشته و ممکن است باعث عوارض و ناهنجاری های جنینی شوند.لذا مادر بایدقبل از بارداری یک لیستی از داروهای مصرفی خود تهیه کند،و با توجه با مشورت پزشک خود درباره قطع دارو یا جایگزین شدن داروی دیگری به شما  کمک کند.توجه کنید در هیچ سایتی عوارض نوشته شده داروها ممکن است فراتر ازآن چیزی باشد که در آن جا نوشته شده است. پس با اکتفا کردن به هیچ گونه چونین منبع ها خودسرانه دارویی را نخورید یا آن را قطع نکنید.پزشک مربوطه با انجام ازمایش های متفاوت می توانند این موارد را تشخیص دهد.

زمان تخمک گذاری را در نظر داشته باشید

برخی بانوان بدون حساب عمل می کنند و آن را به قسمت وا می گذارند. در اولین گام  باید در نظر داشته باشید زمان مناسب بارداری چه هنگامی است.به بیانی ساده تر 14روز بعد از آخرین روز سیکل قاعدگی را روز تخمک گذاری می نامند.که ماهانه یک تخمک از هر زنی آزاد می گردد.که بهترین زمان لقاح برای بارداری در این روز می باشد.

اگر می خواهید دقیق تر عمل کنید،باید درجه حرارت پایین بدن و تغییرات مایع مخاطی رحم را یادداشت کنید.این موارد به شما کمک می کند زمان تخمک گذاری را به دست آورید.

برای این کار از داروخانه یک ترمومتر پایه (دماسنج مخصوص بارداری) از داروخانه ها تهیه کنید و صبح قبل از بیرون آمدن از رخت خواب دمای بدنتان را اندازه بگیریدونحوه مصرف بر روی کالا درج شده است.هم چنین کیت هایی وجود دارند که با شناسایی هورمون های موجود در ادرار،یا تغییرات کلوراید در بزاق یا بر پوست تشخیص می دهد زمان تخمک گذاری چه موقع می باشد.نحوه استفاده و تفسیر این کیت درون برگه کوچک در داخل جعبه خود کالا

موجود می باشد.با مطالعه آن ها می توانید به راحتی آزمایش خود را تفسیر کنید.

اختلالات در عادت ماهیانه

اگر در عادت ماهیانه خود دچار اختلالاتی همچون :سیکل نامنظم ،درد همراه با عوارض پوستی، پیدایش موهای زاید در نقاطی باید به پزشک مراجعه نمایید.در چنین مواردی که ممکن است  موجب تاخیر در تخمک گذاری و حاملگی شود،در چنین مواقعی باید با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید .و به وسیله سونوگرافی و بعضی از آزمایشات هورمونی و معاینه کامل بدنی از کارکرد تخمدان ها و همچنین وجود یا عدم وجود کیست های تخمدانی با خبر شد.و سپس با اطلاع کامل بیمار از چگونگی پیدایش حاملگی،در صورت لزوم درمان مقتضی انجام شود و با خوردن قرص اسید فولیک در طول سه ماه قبل از بارداری ، برای یک دورانبارداری سالم آماده باشید.

آنچه که در مقاله آینده خواهید خواند:

در مقاله آینده  درباره معاینه های کامل و آزمایشات لازم قبل از بارداری به طور کامل آشنا خواهید شد.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی