به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

آشنایی قبل از بارداری

آشنایی قبل از بارداری

آشنایی قبل از بارداری

اقدامات قبل از بارداری :

مرحله آمادگی برای آبستنی و مراقبت های قبل از بارداری،برای سلامت مادر در دوران بارداری و نیز به دنیا آوردن نوزاد سالم بسیار مهم است.بسیاری از زنانی که باردار می شوند و در حاملگی خود دچار  مشکلات جدی دارند،با انجام یکسری مشاوره و آزمایشات،قبل از اقدام به بارداری می تواننداز این خطرات رهایی یابند.

عوامل موثر در مرحله قبل از بارداری:

1.سن مادر:سن ایده آل مادر برای آبستنی بین 20 تا 30سالگی است.چرا که در این فاصله سنی، مادر از نظر جسمانی به حد رشد کامل رسیده وازنظر روانی نیز آمادگی کامل برای انجام وظایف مادری را دارد. خانم هایی که پس از سن 30 سالگی ازدواج می کنند،باید تا قبل از سن 34 سالگی برای  حاملگی اقدام و در نظر داشته باشند که پیشرفت سن از 35 سال به بالا شانس داشتن بچه غیر  طیسعی مبتلا به ناهنجاری های ژنتیکی مانند سندرم دان و خیره را بیشتر خواهد کرد.

2.لزوم مشاوره در ازدواج های فامیلی: اصولا ازدواج های نزدیک فامیلی مانند:پسرخاله-دخترخاله،پسر دایی ريالدختر عمو ی پسر عمو ،به علت امکان پیدایش و ظهور بیماری های ژنتیکی نهفته توصیه نمی شود.ولی در صورت وقوع چنین ازدواج هایی ،زوجین باید قبل از اقدام برای حاملگی زیر نظر پزشک معالج آزمایشات ژنتیک را انجام دهند.

3.سوابق پزشکی خانوادگی زن و مرد بررسی می شود:جه خوب است شما و همسرتان درباره تاریخچه سلامت خانواده هایتان تحقیق کنید.بدین منظور می توانید از والدین،خواهران،برادران،و دیگر اقوامتان در این زمینه سوال کنید. مهم سوالی که باید بدانید این است که در خانواده ها کسی مشکل اختلال ژنی یا کروموزومی،سندرم دان،کم خونی داسی، یا اختلالات خونی دارند یانه.زیرا این مشکل می تواند  به ارث برسد و روی فرزندانتان تاثیر بگذارد. برای جلوگیری از این اتفاقات می توانید آزمایش و تست های ژنتیکی را انجام دهید.

4.واکسیناسیون قبل بارداری:قبل از بارداری تمام بانوان لازم است دو واکسن سرخچه هپاتیت ب و سی ، کزاز را بزنند. که به طور خلاصه به توضیح هر کدام می پردازیم.

1.واکسن سرخچه:تمامی دختر هانم ها طبق دستور اداره بهداشت موظفند قبل از سن بلوغ در صورتی  که به این بیماری مبتلا نشده اند،این واکسن را دریافت کنند.به طوری که قبل از بارداری باید ایمنی مادر  در برابر سرخچه تایید و در غیر این صورت حتما واکسن بزنند.مادرانی که قبلا بر علیه این ویروس واکسینه نشده اند،اگر در حین حاملگی در معرض ابتلا به سرجچه قرار گیرند،این ویروس بر روی جنین اثر کرده و موجب ناهنجاریاسفناج با داشتن اسید فولیک و ویتامین ها آ و ث دارای آنتی اکسیدان می باشد.این ماده  به های مادر زادی می شود.

2.واکسن هیاتیت ب و سی:خانم های پرستار یا دکتر که در مراکز بهداشتی ،درمانی  با بیمران مختلف  در تماس اند و یا بانوانی که همرانشان به این دو بیماری مبتلا هستند.باید قبل از بارداری برعلیه این ویروس واکسینه شوند و بدنشان در برابر این ویروس مقاوم باشند تا بتوانند فرزندانی سالم به دنیا بیاورند.

3. واکسن کزاز: این واکسن بهتر است تقریبا هر ده سال یک بار در دز مناسب تزریق گردد. آنچه در مقاله آینده خواهید خواند:

در مقاله آینده قصد داریم درباره اقدامات قبل از بارداری موضوعات مختلفی را ارایه دهیم با ما همراه باشید.

 

پست های مرتبط 0 نظرات
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی