به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پنبه بهداشتی

مدل: رایا
شناسه محصول: 693

19000

رایا

19000
جزییات

اسپی

تماس بگیرید
جزییات

وازیرا

تماس بگیرید
جزییات

تی تیم

14800
جزییات

  • پنبه رایا

سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
100 عدد به بالا 14500
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

پنبه بهداشتی چیست

پنبه یک رشته ی نازک است که از تعدادی از گیاهان ساخته می شود و بافتی کاملا نرم و سلولزی تشکیل شده است ، می توان گفت پنبه یک سلولز خالص است به این معنی که نرم است و قابلیت تنفس دارد و رطوبت را به راحتی جذب می کند. مراحل تولید پنبه به این طریق است:

  • آیکون دایره سبز ریسندگی
  • آیکون دایره سبز نساجی
  • آیکون دایره سبز بافندگی
  • آیکون دایره سبز رنگرزی
  • آیکون دایره سبز پرداخت رنگ و روغن
  • آیکون دایره سبز در آخر تولید پوشاک و کاربرد آن در مصارف پزشکی

پنبه بهداشتی محصولی می باشد که از الیاف ۱۰۰٪ طبیعی ساخته شده است و در تولید پنبه بهداشتی از هیچگونه مشتقات نفتی ،مواد شیمیایی و معدنی به کار نرفته است.مهم ترین کاربرد های پنبه بهداشتی و استفاده زیاد از پنبه در کاربرد های صنعتی و تجهیزات پزشکی، پوشاک و اثاثیه منزل می باشد. از پنبه بهداشتی برای موارد بهداشتی و پزشکی استفاده ی زیادی می کنند ، برای تولید پنبه هیدروفیل  پنبه لایی ، متراکم ، تنزیب  گاز پانسمان ، باند زخم ، نوار بهداشتی ، گوش پاک کن از الیاف استفاده می کنند . برای تولید این نوع از پنبه ها که در مصارف پزشکی کاربرد دارند بهتر است از پنبه قوزه درشت با الیاف های ضخیم فیبر کوتاه استفاده کنند . نوع دیگری از پنبه ها پنبه های نسوز نام دارند که در برابر شعله مقاوم هستند و از افراد در برابر حرارت های بالا و صاعقه محافظت می کنند .

به طور کلی می توان گفت: پنبه ها در تولید پوشاک و صنعت پزشکی کاربرد های فراوانی دارند که از آن ها برای ساخت باند ها ، نوار بهداشتی و گوش پاک کن استفاده می کنند و همچنین در بسته بندی هایی از جنس پلاستیک در داروخانه ها عرضه می شوند.

پنبه بهداشتی

انواع پنبه بهداشتی 

پنبه بهداشتی محصولی است که با الیاف ۱۰۰% طبیعی به دست می آید. این پنبه هیچ گونه مواد شیمیایی، معدنی و آلی را در خود ندارد. از پنبه بهداشتی علاوه بر مصارف پزشکی می توان برای مصارف بهداشتی و آرایشی نیز استفاده کرد. شما می توانید این پنبه را برای پاک کردن آرایش خود نیز به کار بگیرید. فقط کافیست مقداری پاک کننده آرایش را بر روی پنبه بمالید. حتی این نوع پنبه می تواند خون و محلول های ضدعفونی کننده را نیز پاک کند، زیرا قابلیت جذب بالا دارد. توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان پنبه بهداشتی را بر روی زخم های باز و یا عمیق نزنید.

ویژگی های پنبه بهداشتی

  • آیکون تیک سبز استفاده در حوزه پزشکی و بهداشتی و آرایشی
  • آیکون تیک سبز تهیه شده از الیاف ۱۰۰ درصد طبیعی
  • آیکون تیک سبز نداشتن مواد شیمیایی و معدنی و اجسام خارجی
  • آیکون تیک سبز قابلیت جذب بالا
  •  نگهدارندگی بالای آب و خون

به این نکته توجه کنید که بهتر است این پنبه بهداشتی را در جای خشک و خنک نگه دارید و آن را از دسترس کودکان نیز دور نگه دارید. شما می توانید زخم های سطحی که بر روی پوست خود ایجاد شده است را توسط پنبه بهداشتی پاک کنید و از آنجایی که الیاف پنبه صددرصد طبیعی می ‌باشد، لطافت خاصی دارد و زمانی که آن را بر روی پوست خود می مالید، درد و یا سوزشی را احساس نمی کنید. مواقعی که می خواهید از این پنبه برای پاک کردن آرایش صورت خود نیز استفاده کنید، لطافت الیاف طبیعی که در این پنبه به کار رفته است می ‌تواند احساس بسیار خوبی را بر روی پوست صورت شما ایجاد کند. خوب است بدانید که این پنبه بهداشتی غیر استریل می باشد و در مقایسه با برخی از پانسمان ها و پنبه هایی که استریل هستند، بهتر است بر روی زخم های باز و یا عمیق استفاده نشود.

نکات قابل توجه در هنگام خرید پنبه بهداشتی مرغوب:

  • مارک های بسیار زیادی از پنبه های بهداشتی در بازار وجود دارد که ممکن است بعضی از این پنبه ها کیفیت و یا مرغوبیت بودن پنبه بهداشتی ۱۰۰% طبیعی را دارا نباشد. بنابراین شما باید قبل از خرید این نوع پنبه نکاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب درستی را داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:
    •  جنس پنبه انتخابی شما باید نرم و بسیار سبک باشد. این ویژگی در هنگام خرید می تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید الیاف آن ۱۰۰% طبیعی می باشد و یا خیر. از آنجایی که پنبه های بهداشتی نرم و سبک هستند می توانند در انواع صنایع مورد استفاده قرار بگیرند.
    •  ویژگی بعدی که می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند این است که رنگ پنبه بهداشتی سفید و یا سفید متمایل به زرد می باشد، در صورتی که فروشنده پنبه دیگر با رنگ متفاوتی را به شما معرفی کرد بدانید که آن پنبه الیاف طبیعی ندارد.
    •  در صورتی که پنبه بهداشتی مرغوب و باکیفیت باشد به صورت حجیم، رشته های توپی و رنگی در بازار موجود است که شما می توانید به طور دلخواه هر مدل از این پنبه ها را خریداری کنید.
    •  از آنجایی که پنبه بهداشتی باید به صورت هیدروفیل تولید شود، برای استفاده های روزانه و یا معمول بسیار مناسب می باشد.

کاربردهای مختلف پنبه بهداشتی :
۱ _ استفاده‌ بهداشتی :

پنبه بهداشتی به دلیل بهداشتی بودن وجذب بالایی که دارد برای جلوگیری از بازگشت خون از رگ ، قرار دادن روی خراشیدگی و رگی که آسیب دیده، حتی در مراکز درمانی یا منازل،ضدعفونی کردن محل سوزن قبل از شروع تزریق،بیمارانی که محدوديت حرکتی دارند می توانند با آغشته کردن پنبه بهداشتی به آب و صابون تمام سطح پوست بیمار را تمیز کنند .

۲استفاده آرایشی:

پنبه بهداشتی از نوع آرایشی برای پاک کردن آرایش صورت ،پاک کردن اضافات رنگ مو از دور صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقداری از پنبه بهداشتی را به محلول مورد نظر آغشته کنید بعد عمل پاکسازی را انجام دهید،با توجه به‌ حساسیت پوست صورت، نرمی و لطافت پنبه بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

۳ _ استفاده ضدعفونی:

پنبه بهداشتی برای پاک کردن سطوح مختلف در منزل ،محیط کار و ...کاربرد فراوانی دارد . برای پاک کردن لوازم الکتریکی نه اینکه به صورت مستقیم اسپری کنید بلکه به پنبه بهداشتی آغشته کنید بعد تمیز کنید.

خوب است بدانید که به طور کلی الیاف پنبه ها از نظر طول سه دسته دارند. دسته اول لینت نام دارد که گرانترین نوع پنبه به حساب می آید. دست دوم لینتر است که طول متوسط دارد و دسته آخر لینیت می باشد که معمولاً برای تولید پتو و بالش از آن استفاده می شود، همچنین برای تولید الیاف بازیافتی نیز از این دسته استفاده می شود. الیاف پنبه از گذشته مورد استفاده مردم قرار می گرفته است و به تازگی دارای محبوبیت نشده است. در گذشته معمولاً از این الیاف برای تولید نخ و پارچه استفاده می شده است. در گذشته الیاف پنبه به دلیل ویژگی‌هایی مانند در دسترس بودن، راحتی پوشش و جذب رطوبت بالا در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می ‌گرفت. در تولید لباس کودکانه، لباس زیر و حوله و لباس خواب نیز از الیاف پنبه طبیعی استفاده می شود.

خرید پنبه بهداشتی

پنبه بهداشتی دارای انواع گوناگونی هستند و از یک الیاف طبیعی تولید شده اند و در ضمن کاملا بهداشتی هستند. یکی از انواع پنبه های بهداشتی، پنبه 100 گرمی می باشد. در ضمن دارای قابلیت جذب آب بسیار زیادی را نیز دارند. در ضمن این گونه از پنبه های بهداشتی دارای قابلیت نگه داری محلول های ضد عفونی کننده را نیز دارند. در ضمن این گونه از پنبه ها عاری از هر گونه مواد شیمیایی و معدنی می باشند و در ضمن از هر گونه مواد آلی و اجسام خارجی کاملا بهداشتی و به دور از هر گونه مواد شیمیایی هستند. پنبه 100 گرمی کاوه برای مصارف بهداشتی و آرایشی نیز به کار می رود. برای زخم های باز و عمیق از این گونه از پنبه ها استفاده می شود. پنبه ها در ابعاد استاندارد 50 و 100 و 200 و 500 گرمی بسته بندی می شوند.

  • پنبه محصولی است که از گیاه پنبه استخراج می شود و در صنعت نساجی، مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. واژه ی هیدروفیل به معنای آب دوست است پس پنبه ی هیدروفیل پنبه ای است که این توانایی را دارد تا آب و رطوبت را در مدت زمان کم و به میزان بیشتری جذب کند. این ویژگی پنبه های هیدروفیل باعث شده در عرصه ی پزشکی محبوبیت ویژه ای داشته باشند.

پنبه بهداشتی

قیمت پنبه بهداشتی

  • برخی عوامل موثر در قیمت گذاری پنبه ها عبارتند از: نوع و جنس پنبه و هم چنین برند پنبه در قیمت گذاری نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. متوسط پنبه نوعی از عواملی است که به طور معمول مشاهده می شود . اختلاف بین پنبه طبیعی و پنبه پزشکی در نوع پنبه می باشد . پنبه جاذب پزشکی که به عنوان پنبه شناخته می شوند که به وسیله حذف مواد افزودنی و هم چنین سفید کردن و در ضمن شستشو و هم چنین خشک کردن به طور معمول ساخته شده اند . پنبه 100 گرمی کاوه یکی از انواع پنبه های پنبه چاذب پزشکی و هم چنین دارای قدرت جذب بسیار آب را دارند و در ضمن سفید می باشند .

  • پنبه ی 100 گرمی گل یکی از پنبه های شناخته شده و محبوب در میان پنبه های آرایشی و بهداشتی می باشد. این پنبه در دو نوع استریل و غیراستریل تولید می شود که تولید نوع استریل آن دشوارتر است و کاربردهای پزشکی دارد، مثلا برای جراحی ها یا زخم های باز. از پنبه های غیر استریل است نمی توان برای زخم های باز استفاده کرد زیرا احتمال عفونت وجود دارد ولی می توان برای تزریقات و پانسمان، پاک کردن آرایش و کارهای مشابه استفاده کرد. این پنبه مقرون به صرفه بوده و دارای خلوص بالایی است و این امر باعث شده بسیار لطیف باشد و پوست های حساس را اذیت نکند. از این پنبه می توان در دفعات متعدد استفاده کرد و یکبار مصرف نیست.

  •  توجه: نکته ای که در مورد پنبه های بهداشتی باید عنوان کرد این است که این گونه از پنبه ها برای زخم های بسیار عمیق و باز نباید استفاده گردد زیرا که احتمال عفونت و یا هر گونه آلودگی در محل زخم وجود دارد . اکثر کاربردی که می تواند این نوع از پنبه داشته باشد برای ضدعفونی کردن بدن با الکل به کار برده می شود . هیچ گونه مواد موثره ندارد و برای تمام بدن کاربردی است به جز نواحی از بدن که دجار زخم های باز باشد، چرا که این نوع از پنبه ها غیر استریل هستند .
  • پنبه ی هیدروفیل گل در سایز و شکل و رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.
  • این پنبه بسیار لطیف و پرحجم می باشد. به طور معمول به رنگ سفید عرضه می شود و هیچگونه مواد شیمیایی ای ندارد، دارای خلوص بالا بوده و عاری از الیاف خارجی می باشد. کاملا بهداشتی بوده و می توان بر روی پوست و حتی برای ضدعفونی کردن موضع تزریق از آن استفاده کرد منتها همان طور که گفته شد بر روی زخم ها باز نمی توان استفاده کرد.

پنبه بهداشتی

پنبه ی هیدروفیل باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟

  • اول از همه می توان به این اشاره کرد که طول الیاف این نوع پنبه باید بین 0.6 تا 1.4 سانتی متر باشد و نباید هیچگونه ناخالصی ای داشته باشد یعنی اصطلاحا باید عاری از هر گونه الیاف خارجی باشد. این پنبه باید بدون بو و دارای قابلیت ارتجاعی باشد و همچنین در حین لمس کردن صدایی نداشته باشد. میزان رطوبت مجاز، درصد چربی و رزین و میزان مواد محلول آن نیز نباید از استاندارد های تعیین شده تجاوز کند.

 موارد استفاده از پنبه ی هیدروفیل

  •  عمل های جراحی پزشکی
  • ضدعفونی کردن موضع آلوده
  • پاکسازی خون
  • ترشحات و ... انواع پنبه ی هیدروفیل

به طور کلی پنبه های هیدروفیل به سه دسته شامل :  1- استریل  2- غیراستریل 3- آرایشی تقسیم می شود. فرایند تولید پنبه های هیدروفیل دارای دو بخش است که بخش اول آن تولید پنبه ی هیدروفیل غیراستریل است که بخش عمده ی پنبه های موجود در بازار را تشکیل می دهد و بخش دوم آن تولید پنبه های استریل یا بهداشتی است که اگر نهادی تقاضای این نوع از پنبه را داشته باشد با سرمایه گذاری خود می تواند اقدام به تولید آن ها نماید.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی