به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

نیترات نقره

مدل: 5
دسته بندی: ترکیب معدنی
شناسه محصول: 13832
برند: مرک

تماس بگیرید

5

تماس بگیرید
جزییات

10

1226000
جزییات

25

2692000
جزییات

1000

76000000
جزییات


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

نیترات نقره مرک

نیترات نقره با فرمول شیمیایی AgNO3 در دسته مواد شیمیایی معدنی قرار گرفته است.  در علم شیمی معمولا از اسامی اسید نیتریک، نمک نقره به جای نقره نیترات استفاده می شود. نقره نیترات به صورت یک پودر سفید کریستالی مشاهده می شود. این پودر سفید رنگ قابلیت انحلال پذیری در آب را دارد ضمن اینکه پودر نقره نیترات بسیار سمی و خورنده می باشد.
ساختار نیترات نقره
ساختار نیترات نقره چندین بار توسط کریستالوگرافی اشعه ایکس مورد بررسی قرار گرفته است و نشان می دهد که یون های نقره در نیترات نقره جامد به صورت سه گانه در آرایش مسطح مثلثی قرار گرفته اند. 

خواص فیزیکی و شیمیایی نقره نیترات

•    حالت فیزیکی: جامد
•    ظاهر: سفید
•    بو: بی بو
•    pH: ~ 6 (aq soln)
•    فشار بخار: در دسترس نیست.
•    چگالی بخار: در دسترس نیست.
•    میزان تبخیر: در دسترس نیست.
•    ویسکوزیته: در دسترس نیست.
•    نقطه جوش: 433 درجه سانتیگراد انجماد

سنتز آلی نیترات نقره
سنتز آلی نیترات نقره روش های مختلفی دارد .یکی از متداول ترین روش ها برای سنتز نقره حل کردن نقره در اسید نیتریک و سپس تبخیر محلول ایجاد شده می باشد . در واقع AgNO3 یا نیترات نقره از واکنش نقره و اسید نیتریک رقیق تولید می شود.

فروش نیترات نقره

شرکت آریا طب فعال در زمینه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش نیترات نقره با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید نیترات نقره می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

نیترات نقره مرک merck

نیترات نقره از ویژگی ها و کاربرد های فراوانی برخوردار است که توجه کاربران و استفاده کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است در ادامه چند نمونه از ویژگی ها و کاربردهای  این ترکیب را برای شما توضیح می دهیم : نیترات نقره دارای فرمول شیمیایی ‏AGNO3 می باشد .  این ترکیب بسیار محلول ، بی رنگ و همچنین سمی است که به سادگی به نقره فلزی احیا می شود و از آن در تولید و تهیه ی آینه های نقره ،  جوهر ها و ترکیبات نقره استفاده می کنند ، نیترات نقره را در صنعت ساخت و تولید آینه و یا اندود کردن آن به کار می برند.

ساختار شیمیایی نیترات نقره (Silver nitrate)

چند کاربرد دیگر این ترکیب عبارتند از : مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به صنعت عکاسی اشاره کرد  و همچنین در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد ، نقره نیترات و یا همان نیترات دار ژان یک ترکیب معدنی است که شامل مواد اولیه مورد استفاده در عکاسی می باشد ، حساسیت نقره نیترات از هالید های دیگر نسبت به نور کمتر است  که در قدیم  به نقره نیترات سنگ جهنم می گفتند زیرا در غرب آن را به ماه نسبت داده و ماه سوزان نامیده اند ، و همچنین در نقره نیترات جامد یون نقره به صورت چینش 3 وجهی مسطح است "  نیترات نقره تاثیراتی در پوست به وجود می آورد ،  نمک هایی که در نقره محلول هستند اگر غلظتی بیشتر از دو گرم داشته باشند کشنده هستند نقره از ترکیباتی تشکیل شده است که به آرامی توسط بافت های موجود در بدن جذب می شوند و پیگمان های آبی و یا سیاه در روی پوست فرد به وجود می آورد اگر نیترات نقره با چشم شما برخورد کند اگر مایع آن در تماس با چشم باشد قرنیه چشم به صورت شدید و جدی آسیب میبیند _  اگر با پوست شما برخورد کند باعث سوزش پوست میشود _ تماس زیاد و مداوم نیترات نقره با پوست آلرژی ایجاد می کند و یک سری خطراتی برای تنفس دارد . اگر در بخش معرض بخار و نقره با غلظت بالایی قرار بگیرید باعث سردرد _ سرگیجه و مشکلات تنفسی می‌شود .  همچنین غلظت بالای آن گیجی ،  بیهوشی ،  کما ، خواب آلودگی و حتی مرگ را به دنبال دارد . نیترات نقره در محیط زیست  تاثیراتی به همراه دارد خاصیت خورندگی این ترکیب ایجاب می کند که در مصرف آن حتماً از دستکش استفاده کنید و این ترکیب را که جزئی از مواد های مخرب محیط زیست به حساب می آید از ورود آن به محیط زیست جلوگیری کنید . برای نگهداری از نقره نیترات باید نکاتی را رعایت کنید : به دلیل تجزیه شدن محلول این ماده به وسیله نور باید از ظرفهایی استفاده کنید که شیشه ای تیره و یا شیشه ای که با فویل های آلومینیومی پوشانده شده اند باشند و همچنین از نگهداری آن در کنار مواد آتش زا به طور جداً خودداری کنید .

علایم اخطار (ghs) نیترات نقره

نیترات نقره یا نیترات دارجان یک ترکیب معدنی با فرمول AgNO3 است که یون نقره در ساختار آن به صورت سه وجهی مسطح است. یکی از روش های تولید نیترات نقره حل کردن نقره در محلول رقیق اسید نیتریک و سپس تبخیر و کریستال کردن آن است.

خواص نیترات نقره

  • نیترات نقره یک ترکیب بی رنگ، بسیار محلول و سمی است.
  • نیترات نقره در آب، استون و اتانول محلول است.
  • هر دو شکل نیترات نقره، اعم از محلول و جامد، دارای خاصیت اکسید کردن بسیاری از ترکیبات آلی هستند.

موارد استفاده از نیترات نقره

  • صنایع آبکاری
  • صنعت عکاسی
  • تهیه ترکیبات نقره، آینه نقره
  • صنایع نظامی
  • تهیه جوهر
  • و آزمایشگاه ها

نیترات نقره بخرید

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که می تواند نیترات نقره را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل دهد.

کاربرد نقره نیترات

نیترات نقره برای چه مواردی استفاده می شود؟ کاربرد نقره نیترات به صورت عمده در ساخت امولسیون های برای کارهای  عکاسی می باشد. از پودر نقره نیترات همچنین می توان به عنوان یک معرف آزمایشگاهی در آزمایش های شیمی استفاده نمود. نقره نیترات در پزشکی به عنوان یک ترکیب طبیعی و یک ضد عفونی کننده قابض نیز استفاده می شود. استفاده از نقره نیترات موضعی در پزشکی باعث جلوگیری از خونریزی از زخم های جزئی پوست می شود.

نکات ایمنی

  • قرار گرفتن در معرض پودر نیترات نقره می تواند علائمی مانند حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و استفراغ را ایجاد کند.
  • قرار گرفتن در معرض سطوح بسیار بالا باعث مشکلات تنفسی و حتی مرگ می شود.
  • در هنگام استفاده از نیترات نقره باقی مواد را در ظرف مناسبی قرار دهید و ایجاد گرد و غبار خودداری کنید و قبل از کار با پودر سمی نقره نیترات حتما شرایط تهویه را فراهم کنید. 
  • ضمنا مواد قابل احتراق (چوب، کاغذ، روغن و غیره) را از مواد ریخته شده دور نگه دارید زیرا اکسید کننده قوی نقره نیترات در تماس با مواد دیگر ممکن است باعث آتش سوزی شود. 
  • ورود پودر نقره نیترات به طبیعت  با توجه به سمی بودن این ماده می تواند برای موجودات آبزی اثرات نامطلوب طولانی مدت را در محیط آبی به همراه داشته باشد.
0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی