به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت نیترات براث

دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 14108
برند: کیولب

تماس بگیرید


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت نیترات براث کیولب

محیط کشت نیترات براث کیولب این محیط به عنوان شاخص شناسایی شناسایی باکتری ها از جمله گروه انتروباکتریاسه که مهم ترین آن هاست ، است. شاخص شناسایی محیط کشت نیترات ،پتاسیم نیترات است. باکتری هایی که قدرت تخمیر نیترات را دارند ،با استفاده از مصرف نیترات که در محیط کشت وجود دارد ، آن را به نیترات تبدیل می کنند. نیتریت به وجود آمده با اضافه کردن مقدار 0/5 میلی لیتر سولفانیلیک اسید و همچنین محلول آلفا نفتیل آمین به نمونه مورد نظر تشکیل یک حلقه قرمز - بنفش می دهد. در صورتی که رنگ مورد نظر دیده نشد پس نیترات موجود  در محیط کشت به نیتروژن تبدیل شده است. ویژگی های محیط کشت نیترات براث کیولب: باکتری های گروه انترو باکتریاسه با کاهش نیترات محیط را به سرعت تشخیص می دهد 
 در اینجا به توضیح نیترات می پردازیم
نیترات یک ترکیب معدنی است که از یک اتم نیتروژن (N) و سه اتم اکسیژن (O) تشکیل شده است. نماد شیمیایی نیترات NO3 است. نیترات به طور معمول برای سلامتی خطرناک نیست مگر اینکه به نیتریت (NO2) کاهش یابد.
نیترات یکی از شایع ترین آلاینده های آب های زیرزمینی در مناطق روستایی است. اساساً باید در آب آشامیدنی تنظیم شود زیرا سطوح اضافی می تواند باعث متهمو گلوبینمی یا بیماری "بچه آبی" شود. اگرچه سطوح نیترات که بر نوزادان تاثیر می گذارد برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان خطرناک نیست، اما نشان دهنده وجود احتمالی دیگر آلاینده های مسکونی یا کشاورزی جدی تر مانند باکتری ها یا آفت کش ها است.  منشاء نیترات در آب های زیرزمینی عمدتاً از کودها، سیستم های سپتیک و عملیات ذخیره سازی یا پخش کود است. نیتروژن کودی که توسط گیاهان جذب نشده، تبخیر نشده یا توسط رواناب سطحی منتقل نمی شود، به شکل نیترات به آب های زیرزمینی ختم می شود. این باعث می شود نیتروژن در دسترس گیاهان نباشد و همچنین می تواند غلظت آب زیرزمینی را بالاتر از سطح مجاز برای کیفیت آب آشامیدنی افزایش دهد. نیتروژن حاصل از کود دامی می تواند به طور مشابه در مزارع، انبارها یا مکان های ذخیره سازی از بین برود. سیستم‌های سپتیک تنها نیمی از نیتروژن موجود در فاضلاب را حذف می‌کنند و نیمی دیگر را برای شستشو به آب‌های زیرزمینی باقی می‌گذارند و به این ترتیب غلظت نیترات آب‌های زیرزمینی را افزایش می‌دهند.  نیترات در آب آشامیدنی یا بر حسب مقدار نیتروژن موجود و یا بر حسب نیتروژن و اکسیژن اندازه گیری می شود. استاندارد فدرال برای نیترات در آب آشامیدنی 10 میلی گرم در لیتر نیترات-N یا 50 میلی گرم در لیتر نیترات-NO3 است، زمانی که اکسیژن و همچنین نیتروژن اندازه گیری می شود. مگر اینکه غیر از این مشخص شود، سطوح نیترات معمولاً فقط به مقدار نیتروژن موجود اشاره دارد و بنابراین استاندارد معمول 10 میلی گرم در لیتر است. 

فروش محیط کشت آبگوشت نیترات

آریا طب یک شرکت فعال در زمینه فروش محیط کشت میکروبی است که در زمینه فروش محیط کشت براث نیترات نیز فعالیت دارد. تمامی محصولات آریا طب به صورت آنلاین به فروش می رسد و تمامی سفارشات از طریق پست ارسال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محیط کشت کولاب نیترات براث به مطلب زیر توجه فرمایید.

از محیط کشت براث نیترات به عنوان شاخصی برای شناسایی باکتری ها به ویژه گروه انتروباکتریاسه استفاده می شود. شاخص شناسایی این محیط کشت نیترات پتاسیم است. باکتری هایی که توانایی تخمیر نیترات را دارند، نیترات موجود در محیط کشت را مصرف کرده و به نیتریت تبدیل می کنند. نیتریت موجود با افزودن 0.5 میلی لیتر اسید سولفانیلیک و محلول آلفا نفتیلامین به نمونه یک حلقه قرمز ارغوانی تشکیل می دهد. اگر این حلقه رعایت نشود نشان دهنده تبدیل نیترات موجود در محیط به نیتروژن است.

ویژگی های محیط کشت براث نیترات

  • شناسایی سریع باکتری های گروه انتروباکتریاسه با کاهش نیترات محیطی

محیط کشت نیترات براث nitrate

توضیحات :

هر موجودی برای زنده ماندن نیاز به شرایط حیاتی مساعدی دارد میکروب ها نیز موجودات تک سلولی هستند که برای ادامه حیات خود به آب، غذا، اکسیژن و مواد مغذی احتیاج دارند و بدون آن ها قادر به رشد و تکثیر نیستند. در آزمایشگاه های زیست شناسی به منظور انجام فعالیت های مختلف هچون انجام تحقیقات، پروژه ها و ... نیازمند رشد و تکثیر میکروب ها یا باکتری هستند. این موجودات به صورت طبیعی در برخی محیط های خاص رشد می یابند اما بنا به دلایل مختلف همواره نمی توان به محیط های کشت طبیعی دسترسی داشت به همین دلیل محیط های کشت مصنوعی و دست ساز بشر پا به عرصه وجود گذاشتند که تولید آن ها توسط کمپانی های مختلف صورت می گیرد.

انواع مدل :

محیط های کشت میکروبی در مدل های مختلف از جمله محیط کشت انتخابی، محیط کشت غنی شده، محیط کشت مغذی، محیط کشت جامد، محیط کشت مکانیکی، محیط کشت افتراقی، محیط کشت آگار شکلاته، محیط کشت blood agar، محیط کشت نیمه جامد، محیط کشت مایع، محیط کشت ترابری و محیط کشت اختصاصی ارائه می گردند.

یکی از محیط های کشت میکروبی نیترات براث nitrate broth است که از نوع محیط کشت جامد محسوب می گردد شکل ظاهری آن به صورت پودر بوده و برای اینکه آماده مصرف شود ابتدا باید مقدار مشخصی از آن را در پلیت با مقدار مشخصی از آب مقطر مخلوط کرده و حرارت دهیم ناگفته نماند که این محیط کشت پس از سرد شدن بالافاصله منعقد می شود بنابراین نیاز است تا سرعت عمل بالایی داشته باشیم.

علت استفاده از پلیت نوع محیط کشت می باشد چون محیط رشد نیترات براث یک محیط کشت میکروبی جامد است به همین علت از پلیت استفاده می شود پلیتی که استفاده می شود باید کاملا تمیز باشد. به هیچ عنوان نباید محیط کشت نیترات براث nitrate broth را با درجه بالا حرارت داد زیرا حرارت بالا باعث نابودی مواد شیمیایی موجود در آن می گردد و بدین ترتیب کارایی خود را از دست می دهد. در آزمون کاهش نیترات با کمک محیط کشت نیترات براث nitrate broth می توان میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی گرم منفی را تشخیص داده و شناسایی کرد.

در این محیط مغذی نوع میکروارگانیسم با توجه به متابولیسم مواد خاصی تشخیص داده می شود به عنوان مثال چنانچه طی آزمون این ماده به نیتریت کاهش پیدا کرد این نشان می دهد که میکروارگانیسم از خانواده انتروباکتریاسه ها می باشد. غیر فرمنترها و دیگر باسیل های گرم منفی به طور متفاوتی می توانند نیترات را کاهش دهند همچنین تبدیل نیترات به گاز نیتروژن نیز توسط برخی از اعضای این گروه امکان پذیر است که این امر یکی از تست های مهم تمایز محسوب می شود.

نحوه استفاده

محیط مغذی نیترات براث nitrate broth یک محیط کشت پایه است که در بردارنده نیترات پتاسیم می باشد که با تلقیح میکروارگانیسم هایی که در محیط کشت مورد سنجش و بررسی قرار گرفته اند و انجام عملیات انکوباسیون می توان میزان کاهش نیترات را مشخص کرد. برای اینکه محیط کشت نیترات براث nitrate broth قابلیت استفاده داشته باشد باید 9 گرم از آن را با یک لیتر آب مقطر مخلوط کرده تا کاملا حل گردد سپس آن را به مدت 15 دقیقه در دستگاه اتوکلاو با دمای 121 درجه سانتی گراد قرار می دهیم به جهت کنترل نیز باید کشت های مشخص و استاندارد را مورد استفاده قرار داد. محیط رشد نیترات براث nitrate broth صرفاً برای آزمایشگاه ها تولید و عرضه می گردد این محیط کشت جامد باید دور از تابش مستقیم نور خورشید و در جای خشک و خنک نگهداری شود توجه داشته باشید که رطوبت مکان نگهداری این محیط کشت باید کمتر از 60% باشد. آریا طب انواع محیط های کشت از جمله محیط کشت جامد نیترات براث را از کمپانی های معتبر با قیمت بسیار مناسب ارائه می دهد جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق پل های ارتباطی درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

استفاده از محیط کشت براث نیترات

  • شناسایی باکتری های انتروباکتریاسه
  • شناسایی و جداسازی باکتری های تخمیرکننده نیترات با گروهی از باکتری های گرم منفی

خرید محیط کشت براث نیترات

برای خرید محیط کشت آبگوشت نیترات از شرکت آریا طب می توانید از این صفحه استفاده کنید. تمامی محصولات آریا طب با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به صورت آنلاین به فروش می رسد. همچنین تمامی محصولات آریا طب از طریق پست ارسال می شود. شما عزیزان می توانید با ثبت سفارش و پرداخت هزینه سفارش خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید محیط کشت آبگوشت نیترات با همکاران ما در واحد فروش آریا طب تماس حاصل فرمایید.

کاربرد های محیط کشت نیترات براث کیولب
در شناسایی باکتری های گروه انترو باکتریاسه کاربرد دارد ، در تفکیک و شناسایی باکتری های تخمیر کننده نیترات با گروهی از باکتری های گرم منفی نیز کاربرد دارد. 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی