به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

محیط کشت نیترات آگار

مدل: 100 گرم (کیولب)
دسته بندی: محیط کشت
شناسه محصول: 14110
برند: کیولب

تماس بگیرید

100 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (کیولب)

تماس بگیرید
جزییات

500 گرم (مرک)

تماس بگیرید
جزییات

  • برای تشخیص میزان کاهش نیترات توسط باکتریها توصیه میشود.

با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

محیط کشت نیترات آگار کیولب

یک اکسو آنیون نیتروژن است که از از دست دادن یک پروتون از اسید نیتریک تشکیل می شود. گونه های اصلی موجود در pH 7.3. این یک اکسو آنیون نیتروژن، عضوی از گونه های نیتروژن فعال و یک آنیون معدنی تک ظرفیتی است. استفاده از نیترات ها برای نگهداری گوشت یک روش قدیمی است. در اواخر دهه 90، استفاده از نیترات های پخت به شدت کاهش یافت، اما در زمان های اخیر ابهاماتی در مورد اثرات مضر پیشنهادی نیترات ها بر سلامت انسان وجود داشته است. از یک سو، جایگزین‌هایی برای افزودن نیترات‌ها برای پخت گوشت در حال بررسی است، و از سوی دیگر، سبزیجاتی که سرشار از نیترات هستند برای تاثیر مفید آن بر سلامت قلب و عروق مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. از آنجایی که نیترات ها یون هایی هستند که به طور طبیعی وجود دارند و بخشی از رژیم غذایی معمول ما هستند، درک دقیق تری از مکانیسم نیترات ها در بدن انسان برای آموزش عموم در مورد خطرات و مزایای احتمالی نیترات ها لازم است. نیترات ها داروهایی هستند که برای درمان بیماری های قلبی عروقی پیشرفته و جدی ناشی از عواملی که عملکرد را ضعیف می کنند استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در مواقع اضطراری استفاده شوند، زمانی که یک یا چند عامل باعث انقباض عروق شده است تا جایی که قلب تا حد خستگی نهایی کار بیش از حد انجام می دهد. آنها بلافاصله باعث گشاد شدن سیستم عروقی می شوند تا خون غنی از اکسیژن جریان یابد و قلب بتواند کمتر و با سرعت مطلوب تری کار کند. هنگامی که نیترات ها به عنوان یک پیشگیری کننده یا در درمان مزمن استفاده می شوند، می توانند به گشاد شدن عروق کمک کنند تا اکسیژن، اجزای حیاتی، و مواد مغذی و داروهایی که از اختلالات خونی پیشگیری یا درمان می کنند می توانند به جریان یافتن آن کمک کنند. 

فروش محیط کشت نیترات آگار

آریا طب یک شرکت فعال در زمینه فروش محیط کشت میکروبی است که در زمینه فروش محیط کشت نیترات آگار نیز فعالیت دارد. تمامی محصولات آریا طب به صورت آنلاین به فروش می رسد و تمامی سفارشات از طریق پست ارسال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محیط کشت نیترات آگار به مطلب زیر توجه فرمایید.

کاهش نیترات در محیط کمک زیادی به جداسازی و شناسایی باکتری ها به ویژه گروه Enterobacteriaceae می کند. محیط کشت نیترات آگار از فرمول Pure Culture Study of Bacteria of the Society تهیه شده است. به دلیل وجود نیترات پتاسیم، این محیط کشت به عنوان بستری برای کاهش نیترات عمل می کند. گروهی از باکتری ها با تخمیر نیترات محیطی نیتریت تولید می کنند. نیتریت را می توان با افزودن مقداری اسید سولفانیلیک و نشانگر آلفا نفتیلامین تشخیص داد. به این ترتیب نیتریت با شناسه های اضافه شده واکنش داده و رنگ قرمزی در محیط ایجاد می کند.

ویژگی های محیط کشت نیترات آگار

  • ایجاد یک دایره قرمز در صورت مثبت بودن پاسخ تست پس از افزودن شناسه

محیط کشت nitrate agar

یکی از محیط های کشت میکروبی نیترات آگار nitrate agar است این محیط کشت میکروبی یا باکتری شرایط مساعد و همواری را برای رشد و تکثیر باکتری ها فراهم می کند. همانطور که می دانید میکروب ها از موجودات تک سلولی محسوب می شوند که به سلول دیگری وابسته نمی باشند و در انجام تمامی اعمال حیاتی خود مستقل هستند میکروب ها همچون سایر موجودات برای ادامه حیات نیازمند آب، غذا، هوا و مواد مغذی هستند.

محیط کشت میکروبی تمامی این نیازها را به طور مطلوبی فراهم می کند تا میکروب بتواند رشد نماید. محیط های کشت میکروبی در دو مدل مصنوعی و طبیعی وجود دارند. محیط های کشت میکروبی مصنوعی ( آماده، دست ساز ) نیز به دسته های گوناگونی از قبیل محیط کشت مغذی، محیط کشت انتخابی، محیط کشت مایع، محیط کشت جامد، محیط کشت نیمه جامد، محیط کشت غنی شده، محیط کشت ترابری، محیط کشت اختصاصی محیط کشت افتراقی، محیط کشت blood agar، محیط کشت آگار شکلاته و محیط کشت مکانیکی آگار تقسیم می گردد.

در ارتباط با محیط کشت جامد باید بگوییم که این مدل محیط ها از مقدار کمی آگار حدود 2 الی 5 درصد برخوردار میباشند به همین دلیل پس از اینکه گرمای خود را از دست بدهند سریعاً دچار انعقاد می شوند محیط های کشت جامد کاربردهای مختلفی همچون تشخیص انواع باکتری، تولید پیگمانت، دیدن منطقه همولیز و تشکیل کلنی دارند. محیط کشت نیترات آگار nitrate agar در دسته محیط های کشت جامد قرار دارد که به صورت آماده در بازار تجهیزات پزشکی موجود می باشد. این محیط مغذی از عصاره گوشت و مخمر ساخته شده و به صورت پودر عرضه می شود آگار استفاده شده در این محیط کشت میکروبی به میزان بسیار کمی می باشد.

در کشت های میکروبی باید با توجه به نوع محیط ظرف مناسب را انتخاب کرد به عنوان مثال برای محیط های کشت مایع از لوله و برای محیط های کشت جامد از پلیت استفاده می شود همانگونه که در بالا اشاره شد محیط کشت نیترات آگار nitrate agar چون به صورت پودر ارائه می شود از محیط های کشت میکروبی جامد به حساب می آید بنابراین باید در پلیت های پلاستیکی مورد استفاده قرار گیرد البته برای اینکه این محیط رشد میکروبی جامد تشکیل شود باید آن را حرارت دهیم بنابراین این پودر را ابتدا با میزان مشخصی آب مقطر مخلوط کرده و سپس به آن حرارت می دهیم تا حلالی عالی به دست آید.

نکات استفاده 

برای استفاده از محیط کشت نیترات آگار باید چند نکته را مورد توجه ویژه قرار داد که در ادامه آن ها را بازگو می نماییم پس تا آخر مارا همراهی بفرمایید . اولین نکته این است که باید قبل از اینگه باکتری را در محیط رشد نیترات آگار قرار دهید و پی اچ آن را به صورت دقیق اندازه گیری نمایید و همچنین پلیت های استفاده شده باید کاملا نمیز و عاری از هرنوع مواد باشند و حرارت داده شده به محیط رشد نیترات آگار نیز باید درجه متناسبی داشته باشد زیرا درجه های بالا به محیط مغذی آسیب می رسانند و سبب می شوند تا مواد شیمیایی موجود در محیط کشت نیترات آگار از بین برود.

فروشگاه آریا طب انواع محیط های کشت میکروبی را با کیفیتی عالی و قیمت مناسب عرضه می نماید این فروشگاه از جمله فروشگاه های تجهیزات پزشکی آنلاین در کشور می باشد که از تمام مجوزهای لازم و قانونی مثل نماد اعتماد الکترونیکی برای فعالیت برخوردار می باشد مدیران این فروشگاه به جهت تسهیل خرید برای مشتریان، شرایط خرید غیر حضوری و آنلاین را فراهم کرده اند تا همه هموطنان نیازمند به تجهیزات پزشکی بتوانند در هر کجایی از این مرز و بوم که هستند با خیالی آسوده به کالای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و تنها با صرف چند دقیقه وقت و چند کلیک ساده محصول سفارشی را درب منزل یا محیط کار خود دریافت نمایند جهت مشاوره رایگان می توانید شماره های درج شده در سایت را شماره گیری نمایید تا همکاران ما ارتباط شما را با مشاورین متخصص ما برقرار نمایند.

محیط کشت نیترات آگار

محیط کشت روی نیترات آگار که روی نیترات آگار به فارسی ترجمه شده می باشد. یکی دیگر از محیط کشت ها است که برای مطالعه و دستیابی به هدف مورد نظر توسعه یافته می باشد. همانطور که می دانید مدل های گوناگونی از محیط های کشت در حال رشد وجود دارد که هر کدام دارای فرمول ها و ساختارهای مختلفی می باشند که می توان از آنها برای آزمایش محیط استفاده کرد.

خرید محیط کشت نیترات آگار Nitrate Agar

محیط نیترات آگار مطابق با فرمول منتشر شده در Pure Culture Study of Bacteria of the Society تهیه می شود. باسیلهای گرم منفی از قسمتهای گوناگون این محیط می آیند. برخی پتاسیم در محیط به عنوان یک بستر برای تعیین کاهش نیترات توسط باکتریها عمل می کند. آنها به باکتری های خاصی تبدیل می شوند. گاز نیترات به عنوان نیتریت آمونیاک یا گاز نیتروژن شناخته می شود. با افزودن 0.5 میلی لیتر اسید سولفوسانیلیک اسید (R015) و آلفا نفتیلامین (R009) ، وجود نیتریت ها قابل تشخیص می باشد. اگر رنگی ظاهر نشود ، این بدان معناست که یا نیترات کاهش نمی یابد یا اینکه میزان آمونیاک یا گاز نیتروژن بیشتر کاهش می یابد. این را می توان با افزودن مخلوطی از پودر روی به لوله تأیید کرد. روی رنگ نیترات را به نیتریت کاهش می دهد و در نتیجه رنگ قرمز مطلوب ایجاد می شود. رنگ قرمز نشان می دهد که نیترات هنوز وجود دارد و قبلاً کاهش نیافته است. عدم وجود رنگ قرمز پس از افزودن پودر روی نشان می دهد که هیچ نیترات وجود ندارد و بنابراین نیترات بیشتری نسبت به نیتریت کاهش می یابد. اعضای Enterobacteriaceae به صورت خاص نیترات را به نیتریت تبدیل می کنند ، که با اسید سولفانیلیک و N ، Ndimethyl-1-nafthylamine واکنش می دهد و رنگ قرمز تولید می کند. این واکنش به واکنش گریس معروف می باشد. اگر ارگانیسم به سرعت در حال رشد است و نیترات ها به سرعت کاهش می یابد ، آزمایش باید پس از یک دوره مصرف اولیه انجام شود زیرا نیتریت ها این امکان وجود دارد بیشتر از نیتروژن کاهش یابد. برای آزمایش: چند قطره از هر معرف ، به عنوان مثال محلول سولفانیلیک اسید (R015) و نفتیلامین (R009) را به لوله اضافه کنید.

لوله را آزمایش کنید. اگر قرمز یا صورتی باشد ، نشان دهنده کاهش نیترات می باشد. یک لوله آزمایش (بدون تلقیح) نیز باید آزمایش گردد.

ترکیبات محیط کشت نیترات آگار

عکس محیط کشت NITRATE AGAR

طرز تهیه محیط کشت Nitrate Agar

21 گرم پودر محیط کشت نیترات آگار را در 1000 میلی لیتر آب تصفیه شده یا مقطر حل کنید.

محلول را گرم کنید تا محیط به صورت کامل حل شود.

با اتوکلاو در دمای 121212 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه استریل سازی کنید.

بین لوله ها پخش کنید و بگذارید لوله ها به صورت مورب تا 45-50 درجه سانتیگراد سرد شوند.

کاربرد محیط کشت نیترات آگار

محیط کشت Nitrate Agar که برای تشخیص میزان کاهش نیترات توسط باکتریها توصیه می شود.

استفاده از محیط کشت نیترات آگار

  • شاخص شناسایی انتروباکتریاسه
  • تشخیص کاهش نیترات توسط باکتری های موجود در محیط

خرید محیط کشت نیترات آگار

از طریق این صفحه می توانید محیط کشت نیترات آگار مکعب را از شرکت آریا طب خریداری کنید. تمامی محصولات آریا طب با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به صورت آنلاین به فروش می رسد. همچنین تمامی محصولات آریا طب از طریق پست ارسال می شود. شما عزیزان می توانید با ثبت سفارش و پرداخت هزینه سفارش خود را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید محیط کشت نیترات آگار با همکاران ما در واحد فروش آریا طب تماس حاصل فرمایید.

آگار

 یک ماده ژله مانند متشکل از پلی ساکاریدهایی است که از دیواره سلولی برخی از گونه های جلبک قرمز، عمدتاً از اوگونوری (Gracilaria) و تنگوسا (Gelidiaceae) به دست می آید.همانطور که در طبیعت یافت می شود، آگار مخلوطی از دو جزء است، پلی ساکارید خطی آگارز و مخلوط ناهمگنی از مولکول های کوچکتر به نام آگاروپکتین. فرآوری آگار درجه غذایی آگاروپکتین را حذف می کند و محصول تجاری اساساً آگارز خالص است.

محیط کشت نیترات آگار

افت و کاهش نیترات محیط کمک به جدا کردن و شناسایی باکتری ها به ویژه گروه انتروباکتریاست می کند. این محیط کشت چون نیترات پتاسم دارد یک بستر مناسب برای کاهش نیترات عمل می کند. بعضی از باکتری ها باعث تولید نیتریت با تخمیر نیترات می شوند.

کاربرد های محیط کشت نیترات آگار

به عنوان شاخص شناسایی باکتری های انتروباکتریاسه کارلرد دارد. مقدار افت و کاهش نیترات را توسط باکتری های موجود در محیط تشخیص می دهد

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی