به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

مولاژ دستگاه تنفسی

مدل: مولاژ
دسته بندی: مولاژ انسان
شناسه محصول: 5824

1200000


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

مولاژ سیستم تنفسی

سیستم تنفسی مسئول رساندن اکسیژن به بدن و حذف دی اکسید کربن، یک گاز زائد است. از چندین اندام و بافت از جمله بینی، حلق، حنجره، نای، برونش ها و ریه ها تشکیل شده است. یکی از تکنیک های مورد استفاده برای مطالعه سیستم تنفسی "مولاژ" نام دارد که شامل ایجاد یک مدل سه بعدی از دستگاه تنفسی با استفاده از موادی مانند خاک رس، موم یا پلاستیک است.

مولاژ سال هاست که برای آموزش آناتومی و عملکرد سیستم تنفسی به دانش آموزان استفاده می شود. ایجاد مولاژ به طور معمول شامل قالب گیری هر عضو در سیستم تنفسی، از جمله حفره بینی، حلق، حنجره، نای، برونش ها و ریه ها است. هنگامی که این ساختارها قالب گیری شدند، آنها را در یک مدل کامل از دستگاه تنفسی مونتاژ می کنند.

یکی از مزایای استفاده از مولاژ برای مطالعه سیستم تنفسی این است که به دانش آموزان اجازه می دهد تا روابط بین قسمت های مختلف دستگاه تنفسی را مشاهده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند ببینند که چگونه هوا از حفره بینی و حلق قبل از ورود به نای و سپس به ریه ها عبور می کند. آنها همچنین می توانند شبکه انشعاب نایژه ها را در داخل ریه ها و نحوه هدایت آنها به راه های هوایی کوچکتر به نام برونشیول مشاهده کنند.

مولاژ دستگاه تنفس

مولاژ همچنین راهی برای بررسی عملکردهای مختلف سیستم تنفسی فراهم می کند. با بررسی این مدل، دانش آموزان می توانند مشاهده کنند که چگونه اکسیژن از طریق حفره بینی وارد شده و به ریه ها منتقل می شود و در آنجا با دی اکسید کربن مبادله می شود. آنها همچنین می توانند ماهیچه ها و اعصاب کلیدی درگیر در تنفس مانند دیافراگم و عصب فرنیک را شناسایی کنند.

مولاژ علاوه بر فواید آموزشی، کاربردهای عملی در پزشکی نیز دارد. جراحان ممکن است از مدل‌های چاپ سه‌بعدی سیستم تنفسی برای برنامه‌ریزی روش‌هایی مانند پیوند ریه یا ایجاد استنت‌های سفارشی برای بیماران با راه‌های هوایی باریک استفاده کنند.

به طور کلی، مولاژ ابزار مهمی برای مطالعه سیستم تنفسی است. با ارائه یک نمایش ملموس از این سیستم حیاتی، به دانشجویان و متخصصان مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا درک عمیق تری از ساختار و عملکرد آن به دست آورند. استفاده از مولاژ در مطالعه سیستم تنفسی منجر به بهبود درمان بیماری های تنفسی و درک بهتر عملکرد بدن انسان به عنوان یک کل شده است.

5

میانگین امتیاز

100%توصیه شده(1 از 1)
100 %
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
  • علیرضا ۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۶

    جالب و کیفی از نظر رنگ

توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی