به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

مولاژ زانو با لیگامنت

مدل: مولاژ زانو با لیگامنت
شناسه محصول: 1506

1450000

  • دارای نمایش لیگامنت و تاندون

سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

مولاژ زانو لیگامنت

مفصل زانو یکی از پیچیده ترین و مهم ترین مفاصل بدن انسان است. استخوان ران (فمور) را به استخوان ساق پا (درشت نی) متصل می کند و به ما امکان می دهد تا طیف وسیعی از فعالیت ها مانند راه رفتن، دویدن، پریدن و چمباتمه زدن را انجام دهیم. مفصل زانو توسط چندین رباط حمایت می شود که به تثبیت مفصل کمک می کند و از حرکت بیش از حد جلوگیری می کند. در این پست وبلاگ، ساختار اسکلتی مفصل زانو را مورد بحث قرار خواهیم داد و به طور خاص بر روی رباط هایی که به تثبیت و حمایت آن کمک می کنند، تمرکز خواهیم کرد.

مولاژ زانو با لیگامنت

مفصل زانو از سه استخوان ران، درشت نی و کشکک تشکیل شده است. استخوان ران دارای دو کندیل گرد در انتهای پایینی خود است که با دو کندیل متناظر استخوان ساق درشت نی مرتبط می شود. کشکک یا کاسه زانو در جلوی مفصل قرار دارد و به محافظت و ثبات کمک می کند.

چهار رباط اولیه وجود دارد که استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل می کند و باعث ثبات مفصل زانو می شود:

رباط صلیبی قدامی (ACL): این رباط به جلوی استخوان درشت نی و پشت استخوان ران می چسبد و از حرکت بیش از حد استخوان درشت نی به جلو جلوگیری می کند. همچنین به جلوگیری از چرخش بیش از حد استخوان ران روی استخوان درشت نی کمک می کند.

رباط متقاطع خلفی (PCL): این رباط به پشت استخوان درشت نی و جلوی استخوان ران می چسبد و از حرکت بیش از حد استخوان درشت نی به سمت عقب جلوگیری می کند. همچنین به جلوگیری از چرخش بیش از حد استخوان ران روی استخوان درشت نی کمک می کند.

رباط جانبی داخلی (MCL): این رباط به قسمت داخلی زانو متصل می شود و استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل می کند. این به جلوگیری از خم شدن زانو به سمت داخل کمک می کند و باعث ثبات قسمت داخلی مفصل زانو می شود.

رباط جانبی جانبی (LCL): این رباط به قسمت خارجی زانو متصل می شود و استخوان ران را به نازک نی (استخوان کوچکتر در ساق پا) متصل می کند. این به جلوگیری از خم شدن زانو به سمت بیرون کمک می کند و باعث ثبات قسمت بیرونی مفصل زانو می شود.

علاوه بر این چهار رباط اولیه، چندین رباط و ماهیچه کوچکتر نیز وجود دارند که به ثبات کلی مفصل زانو کمک می کنند. اینها عبارتند از مینیسک (دیسک غضروفی C شکل که به عنوان بالشتکی بین استخوان ران و درشت نی عمل می کند)، رباط پوپلیتئال (که استخوان ران و درشت نی را در پشت زانو به هم متصل می کند) و تاندون های مختلفی که ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کند. . .

به طور خلاصه، مفصل زانو ساختار پیچیده ای است که از سه استخوان و چندین رباط تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا ثبات و پشتیبانی را فراهم کنند. درک آناتومی مفصل زانو و رباط‌های مرتبط با آن برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هنگام تشخیص و درمان آسیب‌ها یا شرایطی که این مفصل حیاتی در بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند، ضروری است.

  • اندام های فوقانی و تحتانی

  • ERLER ZIMMER

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی