به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

اتیل استات

مدل: 250 میلی لیتر
دسته بندی: ترکیب آلی
شناسه محصول: 16303
برند: مرک

تماس بگیرید

250 میلی لیتر

تماس بگیرید
جزییات

109623

تماس بگیرید
جزییات


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

اتیل استات مرک

اتیل استات چیست؟
اتیل استات یک مایع بی رنگ با بوی شیرین مشخص (شبیه به قطره گلابی) است و در چسب ها، پاک کننده های لاک ناخن و در فرآیند کافئین زدایی چای و قهوه استفاده می شود. اتیل استات برای مصارف صنعتی عمدتاً از طریق واکنش کلاسیک استریفیکاسیون فیشر اتانول و اسید استیک تولید یا سنتز می شود.
خواص
اتیل استات یک حلال قطبی متوسط است که دارای مزایای فرار ، نسبتاً غیر سمی و غیر رطوبت سنجی است. این یک گیرنده پیوند هیدروژنی ضعیف است و به دلیل فقدان یک پروتون اسیدی (یکی که مستقیماً به یک اتم الکترونگاتیو مانند فلوئور، اکسیژن یا نیتروژن پیوند دارد) اهداکننده نیست. اتیل استات می تواند تا 3٪ آب را حل کند و 8٪ در آب در دمای اتاق حل می شود. در دمای بالا حلالیت آن در آب بیشتر است. در حضور بازهای آبی قوی و اسیدها ناپایدار است .
چگالی 0.902 گرم بر سانتی متر مکعب است. نقطه جوش 77.1 درجه سانتیگراد (170.8 درجه فارنهایت؛ 350.2 K) و نقطه ذوب در -83.6 درجه سانتیگراد (118.5- درجه فارنهایت؛ 189.6 K) است. حلالیت آن در آب 8.3 گرم در 100 میلی لیتر (در دمای 20 درجه سانتیگراد) تقریبا نامحلول است. اتیل استات یک ترکیب قطبی است

اتیل استات مرک

اتیل استات، همچنین به عنوان اتیل اتانوات شناخته می شود، یک ترکیب آلی است و عمدتا به عنوان یک حلال در واکنش های مختلف استفاده می شود. اتیل استات از استری کردن مستقیم اتیل الکل با اسید استیک به دست می آید، فرآیندی که شامل مخلوط کردن اسید استیک با الکل اضافی و افزودن مقدار کمی اسید سولفوریک است.
خواص
وزن مولکولی 88.11
نقطه جوش 77.1 درجه سانتی گراد
نقطه انجماد -83.6 درجه سانتی گراد
وزن مخصوص 0.902 در 20 o C
چگالی بخار 3.0
گرمای احتراق -10110
فرمول شیمیایی اتیل استات C 4 H 8 O2
موارد مصرف اتیل استات
به عنوان یک افزودنی غیرمستقیم غذایی در مواد بسته بندی خاص استفاده می شود.
به عنوان یک حلال اکسیژن دار به طور گسترده در بخش های جوهر، داروسازی و عطر استفاده می شود.
به عنوان یک حلال خوب برای نیتروسلولز، چربی ها، لاک ها، جوهرهای لاک و دوپ های هواپیما استفاده می شود و در تولید پودر بدون دود، چرم مصنوعی، فیلم ها و صفحات عکاسی و ابریشم مصنوعی استفاده می شود.
به عنوان یک عامل تمیز کننده در صنعت نساجی استفاده می شود.
صنعت رنگ
اتیل استات به عنوان حلال یا سخت کننده در صنعت رنگ استفاده می شود. به عنوان حلال در برخی از پوشش ها و محصولات پلاستیکی استفاده می شود. به عنوان حلال در رنگ و لاک چوب استفاده می شود.

خرید اتیل استات

نوعی حلال ناقطبی و ترکیب شیمیایی است که ظاهر بی رنگی دارد و حلال آلی محسوب نمی شود زیرا به مقدار خیلی کم در آب حل می شود  البته اتیل استات تنها به وسیله هیدروکسید تجزیه می شود و تبدیل به اتانول و سدیم می شود  که فرمول شیمیایی این ماده C۴H۸O۲ است بوی این مایع بر‌گفته از اسانس میوه هات است و بسیار قابل اشتغال  است  اتیل استات در حلال آلی دارای انحلال پذیری زیادی دارد اما در آب کم محلول است

اتیل استات مرک merck

نحوه ساخت اتیل استات در صنعت توسط یک واکنش  استری شدن  و فیشر اتانول و اسید استیک تولید می شود و حدود ۶۵ درصد این مخلوط به استر تبدیل می شود و  دارای معادله شیمی  است که ه صورت زیر است

C۲H۴ + CH۳CO۲H → CH۳CO۲C۲H۵

و روش ارزان تری هم برای تولید اتیل استات وجود دارد که باید  اتانول مازاد باشد زیرا تنها با این اتانول انجام پذیر است.

ساختار شیمیایی اتیل استات (Ethyl acetate)

کاربرد اتیل استات

یک حلال با خلوص بالا در جهت تمیز کاری است زیرا بسیار رقیق است و از این محلول در‌جهت تمیزی برد مدار الکتریکی  و در خلوص پایین در صنعت چاپ استفاده می شود و پوشش مناسبی برای مبلمان  چوبی و کشاورزی و برخی از تجهیزات است در درجه اول به عنوان حلال و رقیق کننده شناخته شده است و در رنگ ها نقش یک فعال کننده را دارد در عطر و شیرینی جات هم موجود است در عطر سرعت تبخیر را بالا برده تا تنها رایحه عطر باقی بماند و در صنایع غذاسازی، داروسازی و پزشکی نقش شایانی دارد و در جهت  تولید پوشش های  حلالی‌ ‌‌نقش و کاربرد بالایی دارد و در جهت استخراج معدنی ‌  تعمیر و نگه ‌داری سازه های دریایی  نقش مهمی دارد زیرا به عنوان یک حلال استخراج  کننده شناخته شده است و حلال برخی جوهر ها هم است که کار آن حل رزین موجود و بهینه کردن سرعت  در جهت خشک کردن است

علایم اخطار (ghs) اتیل استات

نکات ایمنی

قرار گیری در برابر اتیل استات باعث تحریک برخی از اندام های بدن مثل :( چشم ،گلو و….)می ‌شود توصیه مناسب دوری و رعایت فاصله است تا حد امکان زیرا موجب ضعف بدنی و کم خوابی و آلودگی هم می شود و در غلظت های بالا استر دارای اثرات افسرده کنندگی  البته اتیل استات در مقایسه با سایر ماده‌ ها تحریک کنندگی کم ‌تری دارد و چون مقداری در تربچه یافت شده در ساخت انسان مصنوعی نیز به کار می رود

اتیل استات خواص برگشت پذیری دارد به شرطی که با دو مولکول اسید استیک و اتانول ترکیب و کاتا‌لیز شود  و اسید سولفوریک  اسیدی قدرتمند ‌تر است و دارای وزن 88 گرمی است حلال دیگری که شفاف و بوی قابل تحمل تری دارد با نام اتیل اتانوات شناخته شده است  این استر در حبوبات و سبزیجات یافت می شود.

آزمایشگاه

  • در بازیابی اسید استیک و اتیل الکل به روش هیدرولیز در شرایط اسیدی یا بازی در شرایط آزمایشگاهی استفاده می شود.
  • در آزمایشگاه معمولاً از مخلوط های حاوی اتیل استات برای کالیبراسیون در ستون های دستگاه گاز کروماتوگرافی استفاده می شود.
  • به عنوان حلال در برخی از محصولات فله در صنعت داروسازی استفاده می شود.
  • در سنتزهای آلی استفاده می شود.
  • برای حفاظت از محیط زیست و تجزیه و تحلیل بقایای آفت کش ها استفاده می شود.

صنعت داروسازی
به عنوان ماده خام حلال در برخی از محصولات نهایی و نیمه تمام در صنعت داروسازی استفاده می شود.
اتیل استات چگونه تولید می شود؟
روش اصلی تولید اتیل استات استری کردن اتانول با اسید استیک است، اگرچه برخی از آنها از تراکم کاتالیزوری استالدهید با آلکوکسید تولید می شوند.
چه محصولاتی حاوی اتیل استات هستند؟
اتیل استات که بوی شیرینی دارد برای دادن طعم به هر آب نبات با طعم میوه، غذای پخته شده، آدامس و غیره استفاده می شود. اتیل استات همچنین برای کافئین زدایی سیگار، قهوه و برگ چای استفاده می شود. اتیل استات به عنوان طعم دهنده مصنوعی در بستنی ها و کیک ها استفاده می شود.
خطر سلامت
سمیت حاد در حالی که استنشاق در موش 5.6 گرم بر کیلوگرم پس از 8 ساعت گزارش شد.
این در نفت آزمایش شده است که پس از آزمایش پچ بسته 48 ساعته در 25 فرد انسانی هیچ تحریکی ایجاد نمی کند.
این در غلظت 10 درصد در نفت آزمایش شده و هیچ واکنش حساسیتی ایجاد نمی کند.
هیدرولیز به اتیل الکل می شود که سپس تا حدی در هوا و ادرار دفع می شود.

فروش اتیل استات مرک

اتیل استات در شرکت آریا طب به فروش می رسد. این ماده یکی از پرکاربردترین مواد می باشد. اتیل استات مرک را می توانید از فروشگاه آریا طب با قیمت مناسب تهیه کنید. شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش اتیل استات با برند مرک آلمان به دانشگاهیان، محققین و صنعتگران می باشد. برای اطلاع از قیمت محصول می توانید به ابتدای صفحه مراجعه نمایید.

اتیل استات یک ترکیب آلی با بوی میوه است که کمی در آب محلول است. اتیل استات یک مایع بی رنگ و استر اتانول و اسید استیک است و به عنوان حلال در مقیاس بزرگ استفاده می شود.

کاربرد ها
حلال

اتیل استات در درجه اول به عنوان یک حلال استفاده می شود . به عنوان مثال، معمولاً برای حل کردن رنگدانه های لاک ناخن استفاده می شود و مسئول اثر حلال برخی از پاک کننده های لاک ناخن است (از استون و استونیتریل نیز استفاده می شود). در صنعت برای کافئین زدایی دانه های قهوه و برگ های چای استفاده می شود. همچنین در رنگ ها به عنوان فعال کننده یا سخت کننده استفاده می شود.
در آزمایشگاه، مخلوطی از اتیل استات و هگزان رایج ترین سیستم حلال مورد استفاده به عنوان حلال کروماتوگرافی است. همچنین به عنوان یک حلال برای استخراج استفاده می شود . به ندرت به عنوان مخلوط واکنش استفاده می شود زیرا مستعد هیدرولیز است.
مانند بیشتر استرهای ساده، اتیل استات بوی میوه ای دارد. اتیل استات در شیرینی‌سازی‌ها، عطرها و میوه‌ها وجود دارد. در عطرها به سرعت تبخیر می شود و بوی عطر روی پوست باقی می ماند.
استفاده های دیگر
در زمینه حشره شناسی ، اتیل استات سم موثری برای استفاده در جمع آوری و مطالعه حشرات است. در یک ظرف کشتار که با اتیل استات شارژ شده است، بخارات حشره جمع آوری شده (معمولا بالغ) را به سرعت بدون از بین بردن آن می کشند. از آنجایی که اتیل استات رطوبت سنجی نیست ، حشره را به اندازه کافی نرم نگه می دارد تا امکان نصب مناسب برای مجموعه را فراهم کند.
موارد ایمنی 
این یک مایع بسیار قابل اشتعال است و همچنین هنگام مصرف یا استنشاق سمی است. این ماده شیمیایی همچنین می تواند در صورت قرار گرفتن در معرض مکرر یا طولانی مدت به اندام های داخلی آسیب جدی وارد کند. این ماده شیمیایی همچنین هنگام تماس با چشم یا پوست باعث تحریک می شود.

خواص مرک اتیل استات

  • ترکیب آلی
  • اتیل استات به آرامی با رطوبت تجزیه می شود.
  • بسیار قابل اشتعال است.
  • و کمی در آب حل می شود.
  • محصول مرک آلمان
  • ترکیب آلی
  • بوی اتر و میوه ای

موارد استفاده از مرک اتیل استات

  • اتیل استات در درجه اول به عنوان یک حلال و رقیق کننده استفاده می شود و به دلیل هزینه کم، سمیت کم و بوی مطبوع آن مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً برای تمیز کردن بردهای مدار در برخی لاک پاک کن ها استفاده می شود (استن و استونیتریل نیز استفاده می شود).

  • دانه های قهوه و چای با این حلال بدون کافئین هستند.

  • همچنین در رنگ به عنوان یک عامل فعال یا سخت کننده استفاده می شود.

  • اتیل استات در شیرینی‌پزی، عطر و میوه‌ها یافت می‌شود. در عطر به سرعت تبخیر می شود و فقط بوی عطر روی پوست باقی می ماند.

  • تیل استات برای بازیابی اسید استیک از محلول های آبی رقیق استفاده می شود و یک حلال مناسب برای پلیمریزاسیون آکریلات است.

  • اتیل استات در تولید کاغذ و کاغذهای پشتی و به عنوان جزئی از پولیش ها استفاده می شود.

  • اتیل استات در ساخت چرم مصنوعی، لاک، کامپوزیت، سیمان، فیلم عکاسی و غیره استفاده می شود.

خرید اتیل استات مرک

فروشگاه اینترنتی آریا طب آماده ارائه خدمات در زمینه فروش اتیل استات با برند مرک آلمان و با بهترین قیمت به مشتریان می باشد. می توانید مرک اتیل استات را از طریق این صفحه از سایت آریا طب تهیه کنید. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره جهت خرید مرک اتیل استات می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت آریا طب با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

صنعت داروسازی
به عنوان ماده خام حلال در برخی از محصولات نهایی و نیمه تمام در صنعت داروسازی استفاده می شود.
اتیل استات چگونه تولید می شود؟
روش اصلی تولید اتیل استات استری کردن اتانول با اسید استیک است، اگرچه برخی از آنها از تراکم کاتالیزوری استالدهید با آلکوکسید تولید می شوند.
چه محصولاتی حاوی اتیل استات هستند؟
اتیل استات که بوی شیرینی دارد برای دادن طعم به هر آب نبات با طعم میوه، غذای پخته شده، آدامس و غیره استفاده می شود. اتیل استات همچنین برای کافئین زدایی سیگار، قهوه و برگ چای استفاده می شود. اتیل استات به عنوان طعم دهنده مصنوعی در بستنی ها و کیک ها استفاده می شود.
خطر سلامت
سمیت حاد در حالی که استنشاق در موش 5.6 گرم بر کیلوگرم پس از 8 ساعت گزارش شد.
این در نفت آزمایش شده است که پس از آزمایش پچ بسته 48 ساعته در 25 فرد انسانی هیچ تحریکی ایجاد نمی کند.
این در غلظت 10 درصد در نفت آزمایش شده و هیچ واکنش حساسیتی ایجاد نمی کند.
هیدرولیز به اتیل الکل می شود که سپس تا حدی در هوا و ادرار دفع می شود.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی