به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

پتاسیم کلرید

مدل: 250
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 16851
برند: مرک

تماس بگیرید

250

تماس بگیرید
جزییات

1000 کیولب

350000
جزییات

500

656000
جزییات

1000

1117000
جزییات


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

کلرید پتاسیم مرک

کلرید پتاسیم که سیلویت، KCl یا نمک پتاسیم نیز نامیده می شود، یک نمک متال هالید است. از پتاسیم و کلر تشکیل شده است. این یک نمک یونی با پیوند بین یک فلز قلیایی و یک هالوژن است. کلرید پتاسیم از کاتیون های پتاسیم و آنیون های کلرید به نسبت 1:1 ساخته شده است. کلرید پتاسیم به دلیل ظاهر بی رنگ، کریستالی و بوی بی بو شناخته شده است. اگرچه به شکل جامد، کلرید پتاسیم به راحتی در آب حل می‌شود و گفته می‌شود محلول KCl حاصل، طعم شوری دارد. کاربرد اصلی این نمک یونی در صنعت کشاورزی است که در تولید کودهای گیاهی کاربرد دارد. پتاس یعنی یک ماده کریستالی محلول در آب که برای لقاح استفاده می شود. همچنین می توان آن را از کلرید پتاسیم و سایر مواد معدنی تهیه کرد. این ترکیب همچنین به عنوان جایگزین نمک معمولی که کلرید سدیم در غذا است استفاده می شود. مصرف خوراکی مقادیر مناسب KCl به درمان کم پتاسیم خون در بدن انسان کمک می کند.

ویژگی ها

هویت هر ترکیب شیمیایی با خواص فیزیکی و شیمیایی آن مشخص می شود. خواص فیزیکی و شیمیایی کلرید پتاسیم به شرح زیر است:

مشخصات فیزیکی

این ترکیب یک جامد بی بو، کریستالی، سفید رنگ با طعم ترش است.سلول های واحد مکعبی در مرکز صورت، ساختار کریستالی کلرید پتاسیم را تشکیل می دهند.نقطه ذوب کلرید پتاسیم 770 درجه سانتیگراد است. نقطه جوش کلرید پتاسیم 1420 درجه سانتیگراد است.چگالی کلرید پتاسیم 1.984 گرم در میلی لیتر است.جرم مولی کلرید پتاسیم 74.5513 گرم در مول است.کلرید پتاسیم در آب، الکل محلول است، اما در اتر محلول نیست. همچنین در ترکیبات آلی با فرمول کلی RO-R' محلول نیست.حلالیت کلرید پتاسیم در آب با افزایش دما افزایش می یابد. این به دلیل افزایش حرکت براونی است که بین اتم ها در افزایش دما ایجاد می شود. حلالیت کلرید پتاسیم 217.1 گرم در لیتر در 0 درجه سانتیگراد، 253.9 گرم در لیتر در 20 درجه سانتیگراد و 360.5 گرم در لیتر در 100 درجه سانتیگراد است.PH کلرید پتاسیم حدود 7 است.

خواص شیمیایی

کلرید پتاسیم را می توان به طور کامل به پتاسیم و یون کلرید در آب یونیزه کرد. بنابراین، یک محلول آبی از گاز کلرید پتاسیم، هدایت الکتریکی بسیار بالایی دارد.کلرید پتاسیم را می توان با واکنش با سدیم به پتاسیم کاهش داد، اگرچه موقعیت سدیم در سری الکتروپوزیتیویته کمتر از پتاسیم است. واکنش تفکیک کلرید پتاسیم به پتاسیم توسط سدیم در دمای 850 درجه سانتیگراد انجام می شود.kcl در شیمی - KCl+Na ⇌ NaCl + K – کلرید پتاسیم با یاسی یا شعله بنفش کم رنگ می سوزد و این ویژگی برای اکثر ترکیبات حاوی پتاسیم است.KCl به طور گسترده در شیمی به عنوان یک جزء ضروری در اکثر واکنش های شیمیایی استفاده می شود.

فروش کلرید پتاسیم مرک

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش کلرید پتاسیم با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر است و برای اطلاع از قیمت و خرید کلرید پتاسیم مرک می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

کلرید پتاسیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول KCl و نوعی نمک متال هالید است. کلرید پتاسیم که از ترکیب پتاسیم و کلر به وجود می آید را می توان از مواد سیلویت، کارنالیت و پتاس استخراج کرد. همچنین کلرید پتاسیم محصول جانبی واکنش تولید اسید نیتریک از نیترات پتاسیم و اسید هیدروکلریک است.

خواص مرک پتاسیم کلرید

  • کلرید پتاسیم یک جامد سفید و بی بو است.
  • کلرید پتاسیم در اتر نامحلول و تا حدی در الکل محلول است.
  • کلرید پتاسیم در آب، گلیسرول و بازها محلول است.

پتاسیم کلراید مرک merck

پتاسیم کلراید یک ترکیب شیمیایی است که از ترکیب  کلر و پتاسیم به وجود می آید و نوعی نمک می باشد . پتاسیم کلراید هیپو کالمیا را درمان می کند ، هیپو کالمیا یک بیماری است که در اثر کمبود پتاسیم به وجود می آید که در این صورت پزشک قرص های پتاسیم کلراید را تجویز می کند . این ترکیب شیمیایی شامل ویژگی ها و نکات فراوانی است که چند مورد را توضیح می دهیم " جز گروه دارو های پر خطر است ، باید آن را در دمای 15 درجه ی سانتی گراد تا 30 درجه ی سانتی گراد قرار دهید ، جدا از دارو های دیگر نگه داری شود ، تعادل الکترولیتی را در بدن بیمار ایجاد می کند . از  دیگر ویژگی های ان می توان به : به عنوان افزودنی در غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد ، در بعضی از غذا ها مانند " نوشیدنی های ورزشی و سوپ ها  این ماده به جای نمک خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد .  همچنین به عنوان طعم دهنده به شیر شکلاتی ، پنیر و خامه نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

ساختار خطی پتاسیم کلراید (KCl) (Potassium chloride)
در حدود 95 درصد تا 96 درصد کود شیمیایی پتاس از پتاسیم کلراید تشکیل شده است . سه نوع گرید اصلی برای کود شیمیایی تعریف شده است :  گرید استاندارد - گرید درشت _گرید دانه ای . این درجه بندی با توجه به اندازه دانه صورت می گیرد . به طوری که دانه ها با اندازه 0.2 الی 0.8 میلی متر در گرید استاندارد ، با اندازه 0.8 الی 2 میلی متر در گرید درشت و با اندازه 1.2 الی 3.5 میلی متر در گرید دانه ای قرار می گیرند . تحقیقات نشان می دهند که در حدود 5 درصد پتاسیم کلرید تولیدی در جهان در اختیار صنایع شیمیایی قرار می گیرد . به طور خلاصه می توان گفت پتاسیم کلراید نقش مهمی در بدن دارد که کمبود آن باعث مبتلا شدن انسان به بیماری هیپوکالمیا می شود که برای درمان باید قرص پتاسیم کلراید مصرف کنید ، یک دارو ی پر خطر است که باید در نگهدار ی آن نکاتی را رعایت کنید و دور از دسترس و جدا از بقیه ی دارو ها قرار دهید .

عنوان

پتاسیم کلراید

در رده ی خانواده ی نمک ها می باشد

نوع ترکیب

شیمیایی

محلول در آب و گلیسیرین

فرمول شناسایی

KCl

برند merck

 

 

 

 

 

طبق جدول ذکر شده تا حدودی با این ترکیب شیمیایی آشنا شدید  که از ترکیب پتاسیم و کلر تولید شده است تا بدن در برابر سلول های سطحی که نیاز به خون دارند به درستی وظایفش را اعمال کند خون  موجود در سلول ها به سطحی از پتاسیم نیازمند است .

ترکیب پتاسیم کلرید در رده های دارویی حتی استفاده در صنایع مواد افزودنی نیز پرطرفدار است کمبود پتاسیم کلرید موجب بروز بیماری به نام هیپو‌کالمیا می ‌شود .

با این که ساختار بلوری (کریستالی ) جامدی هم نیز دارد و به رنگ صورتی و حتی شیشه ای قابل نمایش در بین رده ای از خانواده ی نمک ها می باشد با این که مهمترین نمک شناخته شده است زیرا از سنگ معدن برگرفته شده .

این ماده دارای یک هالد فلزی می باشد که برای بدن انسان درست مانند منبع الکترولیت عمل می کند به همین دلیل در تهیه گِل حفاری، کود شیمیایی  و مواد منفجره اهمیت خاصی دارد.

پتاسیم یون کاتیونی می باشد که به عنوان فلز قلیایی و هفتمین عنصر مورد نیاز در جهان در جدول مندلیف شناخته شده  که از کانی ها ایده گرفته که از این کانی ها خاصیت نامحلولی و ماندگاری به جا مانده و سبب تولید پتاسیم با دشواری بالا می باشد.

عملی که پتاسیم برای استخراج از معدن های ته نشین شده یا دریاچه ها انجام می دهد موجب اقتصادی شدن این عنصر می شود زیرا به راحتی در اقیانوس ها قابل یافت می باشد.

فرایند تولید پتاسیم کلرید

از چهار مرحله می توان پتاسیم کلرید را به دست آورد:

  • استخراج از معادن سنگی
  • فر‌ایند خشک
  • فرایند تر
  • استخراج از شورابه های نمکی

خواص پتاسیم کلرید

در برابر آب انحلال پذیری بالایی دارد در برابر اتر نامحلول می باشد در الکل هم جزئی قادر به حل شدن می باشد

پتاسیم کلرید سه نوع می باشد که در بازار با توجه به ویژگی که دارد به فروش می رسد .

اندازه استاندارد _ محلول _ اندازه گرانول درشت

گرانول درشت 70 درصد با توجه به برتری ذرات به فروش می رسد زیرا مخلوطی از توده ی کلرید پتاسیم می باشد

محلولی از این پتاسیم کلرید در صنعت کودهای محلول را افزایش می بخشد .

همینطور به عنوان نمک بدل برای استفاده به وجود آمده که در کلیه جانداران و سلول های انسانی مشارکت و فعالیت مورد نیاز را انجام می دهد تا وظیفه برخی اندام ها را به خوبی انجام دهد  به طوری به صورت قرص تولید شده تا تنظیم پتاسیم در خون را به روال مجاز برساند .

غلظت پتاسیم در روند درمانی بسیار مهم می باشد سرعت تزریق بالایی هم دارد که به صورت وریدی می باشد

گاهی به عنوان مواد افزودنی قابل استفاده می‌ باشد که بیشتر در نوشیدنی ها و غلات به عنوان نمک خوراکی عمل می کند  البته گاهی به صورت طعم دهنده در شکلات و شیر قابل استفاده می باشد .

کاربرد اصلی پتاسیم کلرید در صنایع کشاورزی و غذایی مصرف می شود به طوری که بخش اصلی این پتاسیم کلرید صرف تولید کود پتاس کشاورزی می شود

در تهیه کود شیمیایی قابل مصرف می‌ باشد زیرا برای تغذیه مناسب گیاه در صنایع کشاورزی نسبت به سایر کود های پتاسیم دار به صرفه ارزان می باشد

این کود ها دارای گرید متنوع هستند.

گرید استاندارد ،درشت و دانه ایی که درجه بندی آن ها از طریق ذرات آن ها می باشد کاربردهای دیگری چون

به عنوان تامین کننده مصالح صنعتی و ساختمانی عمل می کنند یا مصارف آزمایشگاهی و کاغذی که جایگزین سدیم کلرید شده  اما در مقادیر بسیار بالا تبدیل به ماده سمی می شود که خوشایند نیست .

گاهی از دوز بالای پتاسیم کلرید برای مرگ محکومین استفاده می کند به صورت تزریق وریدی قابل اعمال می باشد که سریع در بدن پخش می شود و فرد بدون هیچ دردی فوت می کنند زیرا دوز کمتر آن پمپاژ قلب را ایفا می کند اما دوز تزریق وریدی آن بسیار بالا می باشد که موجب مرگ فرد می شود.

در رژیم غذایی ها به راحتی قابل دریافت است به طوری که اگر وضعیت نرمالی داشته باشید می توانید متوجه جذب پتاسیم کلرید در بدن خودتان باشید دستگاه گوارش پتاسیم کلرید را جذب و به همان مقدار جذب شده آن را توسط ادرار دفع می کند البته کمبود زمانی رخ می دهد که برعکس عمل کند و از طریق کلیه دفع شود در این صورت به وضوح کمبود پتاسیم کلرید قابل مشاهده می باشد و برای رفع کمبود بهتره پودر پتاسیم کلرید را با آبمیوه خود ترکیب کنید و آهسته بنوشید.

کمپانی مرک برای این که دوزه انتخابی پتاسیم کلرید را کنترل کرده باشد از کاتالوگ استفاده کرده و برای هر دوز‌ ‌کدی را انتخاب کرده که با توجه به نیاز فرد برای آزمایشگاه  انتخاب می شود و خریداری می کنند.

موارد استفاده از کلرید پتاسیم مرک

  • کلرید پتاسیم (کلرید پتاسیم) بیشتر یک طعم دهنده است که در صنایع مختلف استفاده می شود. از آن به عنوان تقویت کننده طعم در ژله (شیرین مصنوعی) / تکه های خام گوشت / تکه های خام مرغ / نوشیدنی ها (شیرین مصنوعی) / تهیه عصاره مالت آبجو / شیر خشک استفاده می شود.
  • از دیگر مصارف آن می توان به صنایع شیشه و سرامیک، صنایع کشاورزی، تهیه گل حفاری، صابون و مواد شوینده، رنگ های شیمیایی و دارویی اشاره کرد.

خرید کلرید پتاسیم مرک

فروشگاه آریا طب عرضه کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی مفتخر است که می تواند کلرید پتاسیم مرک را با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل دهد.

کاربرد ها

کاربرد کلرید پتاسیم در عرصه های صنعتی و پزشکی گسترش یافته است. برخی از کاربردهای کلرید پتاسیم به شرح زیر است:به طور گسترده ای به عنوان یک جزء برای کود کشاورزی استفاده می شود. از آن برای تهیه پتاس استفاده می شود که منبع مهمی از پتاسیم برای رشد گیاهان است.برای درمان موارد فشار خون بسیار پایین استفاده می شود.در آشپزی به عنوان جایگزینی برای کلرید سدیم استفاده می شود زیرا به مقدار کمتری مورد نیاز است.برای پختن غذا برای بیماران فشار خون بالا استفاده می شود.در صنعت به عنوان ماده اولیه برای تولید فلز پتاسیم استفاده می شود.در صنعت صابون به عنوان یک عامل نرم کننده آب به عنوان جایگزینی برای کلرید سدیم استفاده می شود.کلرید پتاسیم را می توان در کالیبراسیون تجهیزات پایش تشعشع به عنوان منبعی برای تابش بتا استفاده کرد.کلرید پتاسیم برای شار در دستگاه های جوشکاری با سوخت اکسیژن برای جوشکاری آلومینیوم استفاده می شود. این یکی از کاربردهای مهم KCL است.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی