به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

متیل اورانژ

مدل: 100 گرم (مرک)
دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 14240
برند: مرک

تماس بگیرید

100 گرم (مرک)

تماس بگیرید
جزییات

25 گرم (نوترون)

تماس بگیرید
جزییات

۵ گرم (نوترون)

تماس بگیرید
جزییات


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

متیل نارنجی چیست؟

رنگ آزو از بنزن، اسید سولفانیلیک و دی متیل آنیلین تهیه می شود. در تیتراسیون استفاده می شود که رنگ های مختلفی در مقادیر مختلف pH می دهد. این نشانگر اسیدی یا بازی بودن یک ماده است. مخفف آن MeO است. با اسیدها رنگ قرمز و با محیط بازی زرد می دهد. علیرغم نداشتن طیف کاملی از تغییر رنگ، نقاط انتهایی واضحی را ارائه می دهد. هنگامی که اسیدیته در محلول کاهش می یابد، متیل نارنجی از قرمز به نارنجی و در نهایت به زرد تبدیل می شود، با افزایش اسیدیته برعکس این محلول اتفاق می افتد. محدوده pH متیل اورانژ 3.1-4.4 است و بیشتر برای محلول های اسیدی استفاده می شود. 
تهیه کلی متیل اورنج 
از واکنش جفت شدن دیازونیوم برای تهیه MeO استفاده می شود. ابتدا اسید سولفانیلیک و نیترات سدیم در حضور HCl واکنش می دهند. سپس، اسید سولفانیلیک دیازوتیزه تهیه شده با N، N-دی متیل آنیلین درمان می شود تا محصول مورد نظر که متیل اورانژ است به دست آید.

متیل اورنج در اسید
در اتم نیتروژن مرکزی از اسید که کاهش می یابد پروتونه می شود. رنگ آن از نارنجی به قرمز تغییر می کند. متیل نارنجی در پایه در محیط پایه، اتم های نیتروژن مرکزی دوباره پیوندهای دوگانه تشکیل می دهند و از نارنجی زرد می شوند.
محدوده pH متیل اورنج در pH 4.3
یک انتقال در متیل اورنج رخ می دهد. رنگ قرمز را نشان می دهد - متوسط اسیدی، کمتر از pH 3.1. رنگ نارنجی - اسید ضعیف، بالای 4.4. رنگ زرد - محیط پایه، محلول پایه
تفاوت بین فنل فتالئین و متیل اورانژ
متیل نارنجی در شرایط اسیدی قرمز می شود در حالی که فنل فتالئین بی رنگ می ماند. در شرایط قلیایی، متیل اورانژ زرد می شود در حالی که فنل فتالئین صورتی می شود. فنل فتالئین دارای محدوده pH 8.2-10.0 است، در حالی که متیل اورانژ دارای محدوده 3.1-4.4 است. pKa فنل فتالئین 9.4 است در حالی که pKa متیل اورانژ 3.5 است.

کاربردهای متیل اورنج
به عنوان شاخصی برای تیتراسیون استفاده می شود. این رنگ در محدوده مختلف pH تغییر رنگ می دهد. این رنگ آزو محلول در آب است.

فروش متیل اورنج

شرکت آریا طب فعال در زمینه فروش اینترنتی مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش متیل اورنج با کیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه به مشتریان می باشد. این محصول ساخت مرک آلمان بوده و به صورت پودری عرضه می شود. اطلاعات محصول به شرح زیر می باشد و برای اطلاع از قیمت و خرید متیل اورنج می توانید جدول مقابل را مشاهده نمایید.

متیل اورانژ یک ترکیب شیمیایی با فرمول C14H14N3NaO3S است که نشانگر pH است. متیل اورانژ از واکنش اسید سولفانیلیک، نیتریت سدیم و دی متیل آلانین تهیه می شود. با توجه به اینکه متیل اورانژ یک جهش زا محسوب می شود، باید توجه داشت که تماس مستقیم با این پودر سرطان زا خواهد بود.

فروش متیل اورانژ

خواص متیل اورنج

  • متیل اورنج به دلیل وجود گروه SO3 در آب محلول است.
  • رنگ این ماده در محیط اسیدی قرمز و در محیط قلیایی زرد است.

متیل اورانژ مرک

مانند متیل رد شنا‌سگر پی اچ می‌باشد  و در قرن نوزدهم نام دیگری از گیاه گل آفتابگردان انتخاب کرده اند که  به هلیانتین معروف است که زبان یونی می باشد این ماده دارای رنگ ثابت نمی‌باشد بلکه در محیط اسید و باز تغییر رنگ می دهد و رنگ قرمز و زرد را مشاهده خواهید کرد.

همچنین به دلیل حضور گروه SO3 تبدیل به محلول در آب شده است.

ساختار شیمیایی متیل اورانژ (Methyl orange)

متیل اورنج

البته متیل اور‌نج ر‌ا متیل اورانژ نیز‌ می‌پندارند بیشتر در تیتراسیون اسید ها قابل نمایش می باشد زیرا محلول رنگی واضحی از اسید‌یته یا قلیایی را به وضوح نشان دهد.

برای کاهش رنگ می تواند وجود اسید‌یته را ذکر کرد زیرا هر‌چه مقدار اسیدیته کمتر باشد رنگ  رو به زردی می رود البته قادر به تعیین غلظت محلول را نیز فراهم می‌سازد بر خلاف سایر متیل ها یک متیل با طیف کامل رنگی می باشد که دارای یک نقطه پایانی مشخص می‌باشد .

کاربرد متیل اورانژ

درمان بیماری های پوستی
مواد دندانپزشکی
مواد پانسمان زخم
 کریستال مایع
سنسور
ماتریس سل-ژل
صفحه نمایش دستگاه
بازدارنده خوردگی
پوشش شیشه ای
رنگ ها
 فارماکولوژی
 اندازه گیری اسید نوکلئیک

فرمول متیل اورانژ

در شیمی با این فرمول به راحتی قابل شناخت می باشدC₁₄H₁₄N₃NaO₃S

متشکل از از بنزن سولفانیلیک اسید و دی متیل آنیلین می‌باشد

در یک محلول زمانی که از اسیدی غلیظ به سمت رقیق می آییم تغییر رنگ متیل اورانژ را از قرمز به زرد مشاهده می‌کنیم که یکی از خصوصیات محلول اسید‌یست که درون خود متیل اورانژ دارد است.

در حالی که در محلول بازی تغییر رنگ تنها توسط ph انجام می‌شود البته تغییر رنگ محسوسی مشاهده نمی‌شود که دارنده ی نقطه پایانی در آب با درجه و پی اچ مشخص می باشد.

متیل ها توسط یک عامل گروهی متشکل شده اند اما متیل اورانژ ممکن است موجب جهش ژنتیکی در فرد شود

البته سرطان زا می باشد باید در هنگام کار محتاط باشید 

به عنوان چاپ کننده رنگ ها بر روی پارچه موثر می‌باشد.

در صنعت بیشتر به کار می‌رود.

تولید شده در کمپانی مرک می باشد که به عنوان تعیین کننده غلظت  محلول های اسیدی و بازی در کاتالوگ این محصول معرفی شده است.

فروش متیل اورانژ

مواد آزمایشگاهی در انواع گوناگونی در فروشگاه آنلاین و دارای نماد اعتماد الکترونیکی  آریا طب با قیمت مناسب به فروش می رسد می توانید از طریق همین سایت نسبت به خرید آنلاین این محصولات اقدام نمایید.

قیمت متیل اورانژ مرک

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی آریا طب همواره می کوشد تا با ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، تجهیزات مطب ها و کلینیک ها و دستگاه های آزمایشگاهی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید دستگاه اتوکلاو را دارید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام نمایید. امروزه خرید آنلاین به دلیل های مختلفی همچون سرعت بالا، حذف هزینه رفت و آمد، عدم اتلاف وقت و ... دارای طرفداران بسیاری بوده و رواج گسترده ای پیدا کرده می باشد به همین دلیل مدیران آریا طب شرایطی را مهیا کرده اند تا خرید از این فروشگاه به صورت آنلاین نیز امکان پذیر باشد پس برای خرید به صورت اینترنتی به صفحه معرفی محصولات رفته و با انتخاب محصول مورد نظر و اضاف کردن آن به سبد خرید خود، فرم مربوطه را تکمیل نمایید سپس از طریق درگاه بانکی مربوطه هزینه آن را پرداخت کرده تا سفارش شما به مرحله ثبت نهایی برسد و همکاران ما در اسرع وقت آن را درب منزل یا محل کارتان به شما تحویل دهند.

علایم اخطار (ghs) متیل اورانژ

موارد استفاده از متیل اورنج

  • متیل اورنج در تیتراسیون و تشخیص غلظت محلول کاربرد فراوانی دارد زیرا دارای طیف رنگی شفاف و مشخصی در اسیدیته و قلیایی بودن محلول خواهد بود.
  • متیل اورنج یک ترکیب با رنگدانه بالا است و در رنگرزی و چاپ پارچه استفاده می شود.

متیل اورنج بخرید

متیل اورنج را می توانید با بهترین قیمت و در بسته بندی مورد نظر از آریا طب خریداری کنید. برای درخواست خرید متیل اورنج از طریق لینک ثبت سفارش در بالای صفحه اقدام نمایید.

نتیجه گیری
در اطراف ما شاخص های طبیعی و همچنین مصنوعی اسیدی-بازی زیادی یافت می شود. شاخص های طبیعی شاخص هایی هستند که به طور طبیعی یافت می شوند و می توانند در تعیین اسیدیته یا بازی بودن یک ماده کمک کنند. آنها را می توان حتی در خانه مانند زردچوبه، کلم قرمز، رز چینی، پیاز و غیره یافت. متیل اورانژ و فنل فتالئین شاخص های مصنوعی هستند. اندیکاتورهای مصنوعی در آزمایشگاه تهیه می شوند. این شاخص ها برای اهداف تیتراسیون و آزمایش pH ترکیبات مختلف استفاده می شوند. آنها در صنایع و همچنین در آزمایشگاه ها استفاده می شوند. متیل اورانژ یک رنگ آزو محلول در آب با فرمول مولکولی C14H14N3NaO3S است که برای تیتراسیون برای آزمایش مقادیر pH استفاده می شود. در محیط اسیدی رنگ قرمز و در محلول قلیایی زرد می دهد. محدوده pH آن 3.1-4.4 است. به دلیل مفید بودن در تیتراسیون، اثرات مضری نیز دارد.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی