به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

فیلم رادیوگرافی DOBLE FV 57

مدل: DOBLE Fv 57
شناسه محصول: 4607

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

فیلم رادیوگرافی DOBLE FV 57

رادیوگرافی چیست؟

رادیوگرافی کردن یا پرتونگاری و یا عکس برداری (Radiography) یکی از تکنیک های تصویربرداری در پزشکی است که با کمک گرفتن از آن میتوانیم به شکلی درون بدن انسان ها را ببینیم و از این روش به تشخیص درست بیماری کمک شایانی بکنیم.

این نوع تصویر برداری که بواسطه تابش دادن اشعه ایکس ( x-ray ) انجام میشود. اشعه ی ایکس از پوست و عضلات رد شده و به صفحه ای حساس بر می خورد. رنگ این محل ها بعد از ظاهر کردن عکس سیاه دیده میشوند. برعکس، استخوان ها مانع عبور کردن اشعه ی ایکس میشوند و آن محل ها بعد از ظاهرشدن سفید تر دیده میشوند. به همین خاطر در یک عکس رادیوگرافیک در برخی از استخوان ها که متراکم تر و مستحکم ترند سفیدتر و در برخی دیگر کمتر سفیدند.

محل هایی مثل هوا یا گاز های درون روده ای که اشعه ایکس به طور کامل بدون داشتن هیچ مشکلی عبور میکند کبه طور کامل سیاه هستند و برخی دیگر که کمی جلوی عبور اشعه ها را میگیرند بمانند عضلات، خاکستری تر دیده میشوند.

 ساختار کلی فيلم رادیوگرافی

 يك فيلم رادیوگرافی از هفت لايه ی مختلف تشكيل شده است

  1.   لايه پایه ی اصلي تشکیل شده از مواد تري استات سلولز يا پلي استر که که به طور معمول بخاطر استحكام و مقاومت ابعادي بالا، از جنس پلي استر استفاده مي‌شود.
  2.   يك لايه ی خيلي کمقطر كه وظيفه چسباندن لايه ی امولسيون را به لايه اصلي فيلم عهدهدار مي‌باشد و از جنس ژلاتينی و مواد چسبنده تشكيل شده اند.
  3.   يك لايهی امولسيونی كه ادر اصل متشكل از كريستالهاي هاليده شده نقره و معلق شده در نوعی  ژلاتين است. لايه امولسيونی مهمترين نوع لايه فيلم مي‌باشد که به پرتو ایکس- پرتو گاما- نور- گرما- فشارات و موادات شيميايي بسيار حساس مي‌باشند. سبک مخلوط كردن هاليد هاي جنس نقره و روش های آن، سرعت و مختصات ديگر فيلم را تعيين مي‌كند.
  4.    يك لايه ی ژلاتينی سخت شده بشکلی كه از ماده ی امولسيونی محافظت نمايد و بتواند آن را از خطرات مكانيكي بمانند خراش و سايش در امان بدارد.

بر خلاف فيلم‌هاي موجود در عكاسي كه فقط در يكی از طرفین آنها پوشش امولسيونی اعمال مي‌شود در فيلم‌هاي مخصوص پرتونگاري بجز در مواردی خاص لايه ی امولسيونی به طور معمول در دو طرف آن اعمال مي‌شوند، تا بدين شکل سرعت فيلم و هماهنگی تصاوير افزايش يابد و از زمان پرتوزایی و ظهور و ثبت و خشك كردن فيلمها کم شود.
در طرفین هاليد جنس نقره توليد شده مقداری ناچيز ازماده  برميد پتاسيم اضافي نیز وجود دارد. بنابراین هر كريستال هاليد جنس نقره يك لايه يونی برم منفي شده در طرفین خود دارد كه به اصطلاح به آن سد برميد مي‌گويند.

طي پرتوزایی اين سد شكسته يا ضعيف تر مي شود و الكترونهايی آزاد در لايه امولسيونی به وجود مي‌آيند و يا به آنها وارد مي‌شوند. اين الكترونها با يونهايی که مثبت هستند واكنش نموده و ذراتی بسيار ريزتر از نقره را زنده مي‌كنند و مراكزي براي ظهور کردن مي‌شوند. هریک از مراكز ظهور از چندین اتم جنس نقره فلزين تشكيل شده كه قابل دید نيستند و تحت عنوان تصوير مخفي شده شناخته شده‌اند.

نقره فلزي دوباره زنده شده در تصويری که مخفي است نقش كاتاليست را بر عهده دارد و در کنار داروي ظهور مابقی اتمهاي باقي مانده در دانه ی ماده برميد نقره به نقره ی فلزي تبديل مي‌شوند. اين شکل از فرآيند با ضعيف شدگی و يا شكسته شدن سد برميدی در طرفین دانه ها تقويت و پشتيباني مي‌شوند.

 

  • فیلم رادیوگرافی دندانپزشکی

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی