فورسپس دندانپزشکی

با استفاده از فورسپس دندانپزشکی دندانپزشک دندان را به جلو و عقب حرکت می دهد و گاهی دندان را با انبر نگه می دارد و می چرخاند، این حرکت چرخشی به کشیدن ریشه دندان کمک می کند. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید دندان های خود را بکشید و برای این کار به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر دندانپزشک با کشیدن دندان طبیعی موافقت کند، به وسیله ای برای این کار نیاز دارد. یکی از این دستگاه‌هایی که برای کشیدن دندان استفاده می‌شود، فورسپس دندانپزشکی نام دارد. با توجه به اینکه هر دندان در یک موقعیت قرار دارد و دارای زوایای مختلف و اندازه و استحکام متفاوتی است، فورسپس دندانپزشکی نیز انواع و اندازه های متفاوتی دارد. فورسپس دندانپزشکی دارای دسته بلند و جای انگشتان دندانپزشک است. فورسپس دندانپزشکی به دو صورت یکبار مصرف و غیر یکبار مصرف تولید می شود.

فورسپس دندانپزشکی

فورسپس دندان

فورسپس دندانی نوعی ابزار پزشکی است که در دندانپزشکی برای گرفتن و دستکاری بافت و دندان در حین اعمال دندانپزشکی استفاده می شود. فورسپس معمولاً برای کشیدن دندان، روش های ترمیمی و سایر جراحی ها استفاده می شود. آنها معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و ممکن است دارای نوک های ریز یا درشت باشند.

آیکون تیک بنفشفورسپس دندانپزشکی بزرگسالان

آیکون تیک بنفشفورسپس دندانپزشکی کودکان

انواع فورسپس دندانپزشکی

فورسپس برای بزرگسالان انواع مختلفی دارد و بسته به موقعیت دندان پزشک تعیین می کند که از کدام نوع استفاده شود. انواع فورسپس دندانپزشکی برای بزرگسالان عبارتند از:

آیکون تیک بنفشفورسپس کاهورن بالا سمت چپ

آیکون تیک بنفشفورسپس کاهورن بالا سمت راست

آیکون تیک بنفشفورسپس کاهورن پایین

آیکون تیک بنفشفورسپس مولر بالا

آیکون تیک بنفشفورسپس مولر پایینی

آیکون تیک بنفشفورسپس فنردار مولر پایینی

آیکون تیک بنفشفورسپس ریشه دار بلند و بلند

آیکون تیک بنفشفورسپس دندانپزشکی ریشه بالا

آیکون تیک بنفشفورسپس ریشه فک پایین

آیکون تیک بنفشفورسپس عقل بالا

آیکون تیک بنفشفورسپس عقل پایین

آیکون تیک بنفشفورسپس فوقانی قدامی

آیکون تیک بنفشفورسپس پرمولر پایینی

آیکون تیک بنفشانواع فورسپس دندانپزشکی کودکان

علاوه بر این، فورسپس دندانپزشکی کودکان نیز انواع مختلفی دارد، از جمله:

فورسپس فنری جلوی بالا

فورسپس فنری پرمولر فوقانی

فورسپس فنری مولر بالایی

فورسپس فنر مولر پایینی

فورسپس ریشه زنی فنری

فورسپس ریشه زنی فنری

فورسپس دندانپزشکی

فورسپس های دندانپزشکی

برخی از فورسپس های دندانپزشکی در جراحی دندان استفاده می شوند. در مطب های دندانپزشکی به دلیل عمق ناحیه عمل شده، پزشک برای کنترل بهتر باید از ابزاری با دسته بلند و قرار دادن بین انگشتان استفاده کند. فورسپس های جراحی این ویژگی ها را دارند و از فولاد کربنی ساخته شده اند تا بتوان آن ها را در دمای بالا استریل کرد. این نوع فورسپس دندانپزشکی دارای انواع مختلفی با کیفیت های مختلف و قیمت های متفاوت می باشند.

معرفی فورسپس های دندانپزشکی

فورسپس شستی بین انگشتان شست، سبابه و وسط قرار می گیرد و در انتهای آن فنرهایی وجود دارد و تا زمانی که به این فنرها فشار وارد نشود، کناره های گیره از هم جدا نمی شوند. این دستگاه برای جابجایی بافت ها و اجسام کوچک، نگه داشتن بافت های مجاور دندان در حین جراحی یا جابجایی پانسمان ها استفاده می شود.

انواع فورسپس های دندانپزشکی

این مدل از فورسپس دندانپزشکی که به آن فورسپس نیز می گویند، برای نگه داشتن اجسام و بافت ها، فشرده سازی عروق و جلوگیری از خونریزی و تسهیل استفاده از حلقه ها استفاده می شود. در مطالب فوق انواع انبر دندان را در نظر گرفته ایم و تا حد امکان شما را با انواع آن آشنا کرده ایم. فورسپس دندانپزشکی را می توانید از فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی آریاطب و سایر فروشگاه های معتبر در این زمینه که از استانداردهای بالایی در ابزار و تجهیزات دندانپزشکی استفاده می کنند خریداری کنید.