به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سولفات جیوه

دسته بندی: مواد
شناسه محصول: 14023
برند: مرک

تماس بگیرید


با توجه به نوسانات قیمت محصولات لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناسان آریاطب تماس بگیرید
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سولفات جیوه مرک

سولفات جیوه (II) یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی HgSO4 است. این ماده،  نمک جیوه و اسید سولفوریک است که در شیمی تجزیه به عنوان معرف برای تشخیص اسیدهای چرب استفاده می شود. سولفات جیوه (II) هنگامی که با آب مخلوط می شود یک محلول اسیدی تشکیل می دهد، بنابراین می توان از آن برای رسوب دادن فلزاتی مانند دی کرومات پتاسیم یا کربنات سدیم استفاده کرد. این ترکیب در درمان بیماری های خودایمنی و سرطان دهانه رحم نیز استفاده شده است. سولفات جیوه (II) با اسید فسفو تنگستیک واکنش می دهد و فسفو تنگستات جیوه را تشکیل می دهد که اگر در شبکه کریستالی وجود داشته باشد توسط کریستالوگرافی اشعه ایکس قابل تشخیص است. سولفات جیوه (II) همچنین با گروه های هیدروکسیل واکنش می دهد و اکسی کلرید جیوه را تشکیل می دهد که توسط اسید هیدروکلریک قابل تشخیص است. این ماده یک جامد بی بو است و گرانول های سفید یا پودر کریستالی را تشکیل می دهد.
ویژگی ها
سولفات جیوه (II) یک ترکیب سمی و خورنده جیوه است. این در واکنش های شیمیایی مختلف استفاده می شود، اگرچه بیشتر در شیمی تجزیه استفاده می شود. به صورت دانه های سفید بی بو یا پودر کریستالی ظاهر می شود. چگال تر از آب است. و با استنشاق و بلعیدن سمی است. جرم مولی آن 296.653 گرم بر مول است.

فرمول شیمیایی جیوه (II) سولفات = HgSO4
خواص شیمیایی
به آسانی در آب هیدرولیز می شود و به زیر سولفات جیوه زرد و ویتریول جدا می شود و واکنش زیر را نشان می دهد:

3HgSO4 + 2H2O → HgSO4·2HgO + 2H2SO4

هنگامی که در دمای بالای 450 درجه سانتیگراد گرم می شود، باعث تجزیه آن می شود و بخارات خطرناک جیوه آزاد می کند.

HgSO4 → Hg + SO2 + O2

فروش سولفات جیوه

شرکت اینترنتی آریا طب فعال در زمینه فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آماده ارائه خدمات در زمینه فروش سولفات جیوه مرک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به صورت پودر می باشد. این محصول ساخت شرکت مرک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سولفات جیوه و سایر محصولات مرک می توانید با کارشناسان آریا طب تماس حاصل فرمایید.

سولفات جیوه (II) یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه است. این محصول شرکت آلمانی مرک که معمولاً سولفات جیوه نامیده می شود در ساخت سلول های الکتروشیمیایی کاربرد دارد.

خواص سولفات جیوه

  • ترکیب معدنی
  • جامد پودری
  • رنگ سفید
  • اگر در آب ریخته شود رنگ آن زرد شده و تجزیه می شود
  • محصول مرک آلمان

سولفات جیوه مرک merck

سولفات جیوه یک ترکیب شیمیایی با خصوصیات و کاربرد های کارآمد و فراوانی می باشد که در ادامه چند مورد را برای شما نام برده و توضیح می دهیم " سولفات جیوه دارای فرمول شیمیایی Hgşo4 می باشد که یک ترکیب شیمیایی است ، جرم مولی آن معادل 296.65 گرم بر مول ، چگالی آن 6.47 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد و شکل ظاهری آن به صورت دستگا ه بلور ی مونو کلینیک سفید است  و همچنین قابلیت انحلال پذیری در آب دارد .Denigeş یک محلول اسیدی از سولفات جیوه است که از ان به عنوا ن یک معرف تحلیلی کمی استفاده می کرده اند . زمانی که Denigeş را به محلولی که دارای الکل های ثالث باشد اضافه کنید نتیجه ی آن ایجاد یک رسوب به رنگ زرد یا قرمز خواهد بود . کاربرد های سولفات جیوه عبارتند از ؛ در بیشتر موارد از آن در سلول ها ی الکترو شیمیایی استفاده می کنند . در نتیجه به طور خلاصه می توان گفت " فرمول شیمیایی ترکیب سولفات جیوه Hgşo4 است که یک ترکیب شیمیایی نامیده شده است ، این ترکیب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که امکا ن تولید و ساخت سلول های استاندارد را  فراهم می کند ، انحلال پذیری کمی دارد که معادل 1 گرم در 1 لیتر آب می باشد.

ساختار شیمیایی سولفات جیوه (Mercury(II) sulfate)

 

 

کاربرد سولفات جیوه

  • در ساخت سلول های الکتروشیمیایی استفاده می شود
  • همراه با سولفات نقره در دمای بیش از 100 درجه سانتیگراد برای تبدیل شدن به الکترود استفاده می شود.

مسائل ایمنی سولفات جیوه مرک

قبلا گفته شده بود که سولفات جیوه مرک یک ماده شیمیایی و خطرناک است و بنابراین باید در رابطه با آن نکات ایمنی رعایت شود. از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد:
• خطر مرگ در صورت بلع، تماس با پوست یا استنشاق
• امکان آسیب به اعضا در صورت تماس طولانی مدت
• مراقب باشید به چشم، لباس و پوست دست نزنید.
• هنگام استفاده از دستکش و تجهیزات حفاظتی استفاده کنید.
• در صورت تماس با پوست، ناحیه آسیب دیده را با آب فراوان بشویید.
• در صورت استنشاق، فرد را به هوای تازه منتقل کنید.

علایم اخطار (ghs) سولفات جیوه

خرید سولفات جیوه مرک

سولفات جیوه مرک را می توانید با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی از آریا طب خریداری کنید. مشتریان گرامی در صورت تمایل می توانند از طریق این صفحه اقدام کنند و سولفات سدیم مرک یا محصولات در کمترین زمان ممکن به تمام نقاط ایران ارسال خواهد شد.

مشخصات فیزیکی
ممکن است یک جامد سفید متراکم باشد. در اسیدهای معدنی غلیظ مانند آکوا فورتیس، ویتریول محلول است. و در حلال های آلی نامحلول است. بنابراین در تماس با آب هیدرولیز می شود و ساب سولفات جیوه و ویتریول زرد تشکیل می دهد. با حرارت دادن به 450 درجه سانتیگراد تجزیه می شود. چگالی آن در شرایط استاندارد 6.47 گرم بر سانتی متر مکعب
کاربرد ها
سولفات جیوه (II) برای استخراج طلا و نقره و برای ساخت سایر ترکیبات جیوه استفاده می شود. به عنوان کاتالیزور در تبدیل استیلن به استالدئید و به عنوان الکترولیت در باتری اولیه استفاده می شود. معمولاً به عنوان یک کاتالیزور در oxymercuration-demercuration، نوعی واکنش افزودن الکتروفیلیک استفاده می شود.

الکترولیت برای باتری های اولیه؛ با NaCl برای استخراج طلا و نقره از پیریت های بو داده. به عنوان یک معرف برای رنگ آمیزی شراب، باربیتال و سیستین.

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی