به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

سرنو لوزه

مدل: سرنو لوزه
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5396

تماس بگیرید

سرنو لوزه

تماس بگیرید
جزییات

سرنو لوزه J-34-312 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

سرنو لوزه قفل دار J-34-313 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

سرنو لوزه قفل دار دو طرفه J-34-314 surgicon

تماس بگیرید
جزییات


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

سرنو لوزه ای

بادامک‌ برداری ( لوزه‌ برداری ) و یا تانسیلکتومی ( به بیان انگلیسی : Tonsillectomy) چیست ؟

 نام نوعی از جراحی گوش و حلق و بینی می ‌باشد که در آن اقداماتی برای برداشتن لوزه ‌ها انجام می‌شود . این عمل جراحی در حدود ۳۰۰ سال پیش تا امروز وجود دارد که به شکل سنتی با حذف کردن دو لوزه ی موجود در کناره ی حلق انسان به انجام می ‌رسد.

این نوع ازعمل در پاسخ دهی به اتفاق مکرر التهاب در لوزه ، جراحی های درمانی آپنه ی انسدادی در خواب ، مسدود شدن راه ‌های هوایی و یا آبسه ی دور لوزه انجام می گیرد .

در اطفال لوزه ی سوم هم همراه با انجام این عمل جراحی برداشته شده که به آن آدنوئیدکتومی (Adenoidectomy  ) و یا در صورتی که با برداشتن لوزه نیز همراه باشد به آن تانسیلو آدنوئیدکتومی (Tonsilloadenoidectomy  ) نیز گفته می‌شود .

 tonsil snare )) سرنو لوزه : سیم سرنو به دورادور قاعده ی لوزه ای انداخته شده و سیم سرنو به داخل کانولا به عقب کشیده می‌‍‍‍‍شود . دارای یک دسته است که به یک کانولای جنس فلزی متصل است .

روش استفاده : با فشار دادن دسته ی انتهایی در سیم‌ آنها را به داخل کانولا بکشانید تا یک نوع لوپ ایجاد شود .

 

اندیکاسیون‌ ها

 

تانسی لکتومی در زمانی برای بیماران کاربرد دارد که فرد بیمار سابقه ی تجربه کردن عفونت‌ هایی مکرر در ناحیه لوزه ای را داشته باشد . دفعات التهابات باید بیشتر از حداقل سه بار باشد.

به وجود آمدن یک بار التهاب در عفونت لوزه ای برای انجام دهی این نوع از عمل جراحی کافی نیست . بر طبق دستورالعمل‌های آکادمیک آمریکایی گوش حلق و بینی و جراحی در ناحیه سر و گردن ( AAO-HNS ) در سالیان      ۲۰۱۲، تانسیلکتومی در موارد زیرین اندیکاسیون دارد : عفونت های مکرر در لوزه با تعدد دفعات ۷ بار در یک سال گذشته ، حداقل ۵ مرتبه در هر سال به اندازه ۲ سال و یا حداقل ۳ باره آن در هر سال به میزان ۳ سال ، که به شکل مستندات در پرونده‌ های پزشکی بیماران موجود می باشد و یا یک یا بیشتراز عوارض زیرین باشد : دمایی بیشتر از ۳۸٫۳ درجه ای ، آدنوپاتی در ناحیه گردن ، ترشحات لوزوی و یا مثبت شدن آزمون ها برای گروه A استرپتوکوک بتا یا همولیتیک.

  نشانه‌ هایی مطلق :

 بزرگ شدگی دز لوزه‌ هایی که منجر به مسدود شدن راه‌ های هوایی فوقانی فرد شود ، دیسفاژی هایی شدید ( سختی در عمل بلع ) ، اختلالات مکرر خواب و یا عوارض قلبی ، التهاباتی در لوزه که منجر به تب و تشنجات میشود.

 نشانه‌ هایی نسبی:

 بوی بد در دهان فرد ، اختلالات در گفتار، سه بار و یا بیشتر عفونت های لوزوی در هر سال با وجود درمان شدگی پزشکی کافی ، ورم های مداوم و یا مکرر در یک حامل نوع استرپتوکوکی در پاسخ دهی به آنتی بیوتیک ها ، هایپرتورفی لوزه ‌ها که یک طرفه ای می ‌باشد و بافتی سرطانی فرض می‌شود .

روش‌های انجام عمل

 

در این نوع عمل جراحی استفاده کردن از اسکالپل و یا چاقو های جراحی بیشترین مزیت کاربردی را دارند . با این حال از روش هایی دیگر هم در انجام این نوع جراحی استفاده می‌شود :

 

 قطع کردن به وسیلهه اسنار ها ( Dissection and snare method ) :

 برداشت لوزه‌ ها با استفاده ی از فورسپس ها و قیچی ها با یک حلقه سیمی به نام اسنار . در این گونه روش لازم است بیماران تحت بیهوشی کامل عمومی قرار گرفته و لوزه‌ های آنها به ‌شکل کاملی حذف ‌شوند و بافتی که باقی ‌مانده را کوتر می ‌کنند . بیماران بعد از جراحی شدن کمترین میزان خونریزی را دارا هستند.

الکتروکوتر ها ( Electro cautery ) :

 در این نوع روش با استفاده ی از انرژی های الکتریکی بافت های لوزه‌ ها جدا می ‌شوند . و بجهت کاهش دهی خونریزی ؛ زخم فرد سوزانده (cauterization  ) می‌ شود.

 سوزاندن با استفاده از امواج رادیویی ( Radiofrequency Ablation ) :

این روش نیز به وسیله ی یک لایه ی سالین و با استفاده از تمام گرما پیوند های مولکولی را قطع می‌کند . همانطور که قدرت به بافت انتقال میابد تفکیک یونی نیز رخ می‌دهد . این روند می‌تواند باعث حذف شدن بخش و یا تمام بافت لوزه ای ‌شود. این نتایج در دمایی معدل با ۴۵ الی ۸۵ درجه سانتی گراد انجام می‌شوند.

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی