به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

دیلاتور رحمی پرات

مدل: دیلاتور رحمی پرات
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 5391

تماس بگیرید


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

دیلاتور رحمی پرات

دیلاتور چیست و چگونه عمل می کند ؟

دیلاتور ( در بیان انگلیسی :  Dilator) بجهت گشاد سازی دریچه ‌ها و مجاری بدنی کاربرد داشته و باعث وارد شدن آسان تر دیگر ابزار های جراحی به درون مجاری و حفرات بدنی انسان خواهد شد . دیلاتور ها گاهی به خاطر رفع انسداد ها و همین طور جلوگیری کردن از ایجاد آمبولی ها مورد استفاده قرار می‌گیرند . دیلاتور ها به ترتیب و از قطرهایی کم تا قطرهایی زیادتر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند.

   ممکن است یک طرفه ای یا دو طرفه باشند.

به طور معمول هر گونه از دیلاتورها ، مخصوصناحیه ای خاص از بدن فرد هستند.

نحوه جاگذاری کردن دیلاتور

موارد مصرفی این محصول آماده سازی سرویکس در زنان بجهت القای زایمانی ، آماده سازی کردن سرویکس ماقبل از خاتم بارداری و در مواردی است که می خواهیم از ابزار هایی داخل رحمی ( بمانند هیستروسکوپ ها ، کورت ها ، IUD و ... ) استفاده کنیم .

1 یک اسپکولوم از نوع دو لبه برای بیماران گذاشته شده و واژن و سرویکس بیمار را با محلولی ضدعفونی کننده شستشوی کامل می دهیم .

2 دیلاپن را با تکنیک های استریل شده از بسته بندی خود خارج می کنیم و با آب استریل یا مایع سالین مرطوب می کنیم تا باعث روانی سطوح دیلاتور گردد.

3 دسته ی دیلاپن را می گیریم و به صورت آرام و بدون هیچ فشار اضافی وارد محل سرویکس می کنیم . بسیار مهم است که دیلاتور ها از سوراخ های خارجی و داخلی عبور کنند.

4 و چنانچه لازم باشد برای استفاده ی آسان تر، می توانیم از تکنیکی بجهت مستقیم سازی سرویکس ( تناکولوم ) استفاده کنیم .

5 دسته ی دیلاتور نباید از سوراخ های بیرونی عبور کند . محل اتصالات دیلاتور به دسته ی آن در موازات سوراخ بیرونی قرار می گیرد.

6 همچنین ممکن است بر اساس صلاح دید پرسنل های بهداشتی و پزشکی بیش از یک عدد دیلاتور برای کار نیاز باشد . در این حالت موارد ۲ و ۳ حتما باید دوباره برای هر کدام از دیلاتور ها تکرار شوند .

7 در پایان میتوانیم با گاز استریل ها سرویکسی که مرطوب شده را پک کنیم.

 

دستور العملی برای خارج سازی دیلاتور

1 در ابتدا گاز ها را بیرون می آوریم .

2 دسته ی دیلاپن را با ابزار فورسپس گرفته و چندین دقیقه با فشارات مداوم آن را به سمت بیرونی می کشیم . در صورت نیازمندی از تناکولوم ها استفاده می کنیم.

3 از گرفتن نخ های نشانگر یا ناحیه ی اتصالات دیلاتور و دسته برای بیرون آوردن دیلاتور ها خودداری کنید. ضمن خارج سازی دیلاتور آن را به هیچ وجه نچرخانید.

 

چه تعدادی از دیلاپنها  برای القای زایمانی یا خاتم برداری ها مورد نیاز است ؟

در موارد آماده سازی کردن سرویکس بجهت القای زایمانی به شکل معمول ۵ -۲ عدد از دیلاپن های در سایز ۵۵* ۴   لازم میشود . تعداد دقیق تر بر حسب فضای سرویکسی انتخاب میشود .

در موارد آماده کردن سرویکس بجهت هیستروسکپی ، خاتم بارداری یا سقط های فراموش شده در سه ماهه ی اول به طور معمول ۱ رکسویی در سایز ۵۵ *۳ و یا ۵۵* ۴ مورد نیاز خواهد بود .

در مورد آماده سازی سرویکسی بجهت خاتم بارداری در سه ماهه ی دوم نیز به طور معمول ۳ الی ۲ قطعه در سایز   ۶۵* ۴ مورد نیاز خواهد بود ( بسته به مقاومتی که سرویکس دارد و فضای حاضر تا ۵ عدد نیز ممکن است برای این کار لازم شود . )

برتری دیلاتور ها بر سایر تکنیک های آماده سازی سرویکسی چیست ؟

در مقایسه ی با سایر تکنیک های مکانیکی دیلاپن به علت نحوه ی طراحی و نوع مواد مورد استفاده که در آن به کار رفته است از سرعت عمل و افزایش دهی حجم بسیار بیشتری برخوردار است ، قابل پیش بینی نیز بوده و ریسک ایجاد شدن عفونت را نیز ندارد .

در مقایسه ی با سایر تکنیک های های شیمیایی دیلاتور ها فاقد عوارضی مثل هیپرا استیمو لیشن ( انقباض در تتانیک ) رحمی و داشتن افت ضربان قلبی جنین ، افت فشار خون مادران و عوارضی گوارشی نیز میباشد.

 

دیلاتور چگونه کار می کند ؟

دیلاتور با جذب کردن تدریجی مایعات محیطی به تدریجبه میزان چند برابر افزایش حجم یافته و موجب باز شدن ناحیه سرویکسی می گردد .

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی