به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

دستگاه بن ماری سرولوژی کاوش مگا

مدل: 25 لیتری BD25
دسته بندی: بن ماری
شناسه محصول: 4734
برند: کاوش مگا

13900000
13483000

  • دیجیتال P.I.D ، درب شیبدار
  • آماده تحویل

سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
به دلیل نوسان قیمت، لطفا پیش از ثبت سفارش جهت استعلام و بروز بودن قیمت تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

بن ماری سرولوژی

دارای کنترل کننده حرارتی از دمای محیط تا ۷۰ درجه سانتیگراد بن ماری سرلوژی یا همان حمام آب گرم یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که امروزه در اکثر آزمایشگاه ها اعم از آزمایشگاه های شیمی و بیو شیمی، صنایع غذایی، انعقادی خون، مراکز تحقیقاتی و آموزشی استفاده می شود. از ویژگی های این دستگاه این است که مجهز به ترموستات می باشد از این رو می توان دمای آب را تنظیم و کنترل کرد. توان :1000 وات  جریان :5 آمپر فرکانس :60-50 هرتز  ولتاژ:240-220 ولت  ابعاد خارجی :ارتفاع 35/طول 36/ عرض 58     ابعاد داخلی :ارتفاع 21/ طول32 / عرض 25

 بن ماریکه برگرفته از واژه فرانسوی Bain-marie به معنی حمام آب است همان حمام آب گرمی است که امروزه در اکثر ﺁزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از استفاده از این دستگاه در ﺁزمایشگاه ها گرم کردن یکنواخت محلول ها و نمونه ها در یک بازه زمانی خاص است. لازم به ذکر است بدانید محدوده دمایی بن ماری سرلوژی از دمای اتاق که معمولا 25 تا 27 درجه سانتی گراد است تا 100 درجه می باشد. اولین بار یک شیمی دان که نیازمند گرم کردن تدریجی محلول های شیمیایی خود بود این دستگاه را تولید کرد.

بن ماری سرلوژی دارای یک حوضچه ای است که این حوضچه باید از آب پر شود. به طور کلی تقریبا تمام بن ماری ها از آب پر می شوند اما برخی بن ماری ها هم هستند که از روغن استفاده می کنند. از مهم ترین قابلیت های بن ماری سرلوژی این است که محدوده دمایی این دستگاه از 27 تا 100 درجه سانتی گراد قابل تنظیم و کنترل می باشد. امروزه این دستگاه به یکی از پرکاربردترین ابزارآلات آزمایشگاه ها تبدیل شده است به همین دلیل ما قصد دارید در این مطلب به معرفی بن ماری سرلوژی بپردازیم. اگر می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بن ماری یا حمام آب (به انگلیسی: water bath) وسیله‌ای می باشد که از آن در برخی از آزمایشگاه‌ها برای انجام تست‌های سرم‌شناسی، ترکیب مواد اگلوتیناسیون، آزمایش‌‌های دارویی و حتی در روش‌های انکوباسیون صنعتی و غیره استفاده می‌شود. به‌ صورت کلی در برخی از این دستگاه‌ها از آب و در بعضی دیگر روغن استفاده می‌شود

بن ماری سرلوژی چیست؟

بن ماری سرلوژی یا همان حمام آب گرم یکی از مهم ترین دستگاه هایی است که امروزه در اکثر آزمایشگاه ها اعم از آزمایشگاه های شیمی و بیو شیمی، صنایع غذایی، انعقادی خون، مراکز تحقیقاتی و آموزشی استفاده می شود. این دستگاه دارای یک مخزنی است که در اکثر مدل ها با آب و در برخی مدل ها با روغن پر می شود. روی این مخزن آب عموما درپوشی قرار می گیرد تا افراد در حین انجام کار با این دستگاه دچار سوختگی ناشی از بخارات آب نشوند. درپوش این دستگاه عموما زاویه دار است و این زاویه حدود 30 درجه می باشد و هدف از زاویه دار بودن درپوش این است که بخارات آب وارد لوله های دستگاه نشوند.

از ویژگی های بن ماری سرلوژی این است که مجهز به ترموستات می باشد از این رو می توان دمای آب را تنظیم و کنترل کرد. بن ماری سرلوژی را می توان روی دماهای مختلف خصوصا روی دمای 37 درجه سانتی گراد تنظیم کرد. شایان ذکر است بدانید تمام دستگاه های تولیدکننده گرما نیازمند المنت هستند و بن ماری ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند لذا بهتر است دقت داشته باشید برای اینکه روی المنت های این دستگاه، املاح رسوب نکنند از آب مقطر برای پر کردن حوضچه آن استفاده کنید.

کاربردهای بن ماریسرلوژی

به دلیل ویژگی ها و خصوصیات خاصی که این حمام دارد امروزه این دستگاه های کاربردهای مختلفی پیدا کرده است از کاربردهای بن ماری سرلوژی می توان به گرم کردن یکنواخت محلول ها و تنظیم دمای نمونه های آزمایشی روی دمایی خاص و همچنین انجام تست های مختلف اعم از سرلوژیک و دارویی و بیوشیمی اشاره کرد. علاوه بر این مراحل انکوباسیون صنعتی نیز با کمک این دستگاه انجام شود. ذوب کردن نمونه ها و گرم کردن معرف ها از دیگر کاربردهای بن ماری سرلوژی می باشد.

محدوده دمایی تمام بن ماری ها از دمای اتاق تا 100 درجه می باشد. بن ماری هایی که می توانند به دمای 100 درجه برسند دارای پوششی خاص هستند. لازم به ذکر است بدانید ظرفیت و گنجایش محفظه حوضچه تمام بن ماری 2 ال 3 لیتر می باشد.

عملکرد دستگاه بن ماریسرلوژی

جنس بدنه بن ماری ها از فولاد است که این فولاد با یک رنگ الکترواستاتیک پوشش داده می شود. دلیل این امر این است که این رنگ از قابلیت جذب و مقاومت بسیار بالایی در برابر محیط آزمایشگاهی برخوردار است. این دستگاه ها دارای تایمر و کنترل هستند که کنترل ها درون یک قطعه ای بن ماری قرار گرفته اند. علاوه بر این بن ماری ها دارای یک محفظه تانک ضد زنگ می باشند.

عملکرد بن ماری سرلوژی به این صورت است که گرمای تولید شده دستگاه به آب درون تانک یا همان حوضچه دستگاه می رسد و با ترموستاتی که در دستگاه تعبیه شده است می توان این گرما را در دمای دلخواه تنظیم کرد. امروزه انواع بن ماری سرلوژی موجود می باشد که در ادامه به معرفی انواع بن ماری سرلوژی می پردازیم.

انواع بن ماریسرلوژی

به طور کلی بن ماری ها از نظر دمایی به سه دسته کلی دمای پایین و دمای بالا و عایق دار تقسیم می کنند. انواع بن ماری هایی که در حال حاضر در بازار موجود می باشند عبارتند از:

بن ماری سرلوژی سیرکوله دار، یخچال دار، شیکردار، سیرکوله یخچال دار و درب حلقوی

نصب کردن دستگاه بن ماریجوش سرلوژی

در واقع فرقی نمی کند که از کدام نوع از بن ماری ها استفاده می کنید در زمان نصب آن بهتر است به این نکات توجه داشته باشید. در زمان نصب بهتر است که این دستگاه را در کنار یک پریز برق نصب کنید که این پریز حتما دارای یک سیم تخلیه برق در زمین باشد. دلیل این امر این است که پریز برق تامین کننده ایمنی اپراتور و حفاظت از تجهیزات دستگاه است.

از آنجایی که باید آب حوضچه این دستگاه را مرتب تعویض کرد لذا بهتر است در کنار این دستگاه یک سینک ظرفشویی قرار داشته باشد. همچنین سطحی که این دستگاه روی آن قرار دارد باید صاف و تراز باشد و همچنین باید بتواند وزن دستگاه را در زمانی که پر از ﺁب است را تحمل کند. از دیگر نکات مهم در زمان نصب این دستگاه این است که فضای اطراف بن ماری باید به گونه ای باشد که اپراتور بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد. همچنین باید فضای لازم برای قرار دادن نمونه ها و سایر تجهیزات لازم برای انجام کار در اطراف دستگاه وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است بدانید از قرار دادن این دستگاه در مسیر جریان هوا مثلا در مسیر کولر یا جلوی پنجره جدا خودداری کنید. همچنین این دستگاه باید در محیطی قرار بگیرد که هیچ گونه مواد احتراقی و آتش زا در اطراف نباشد. چرا که این دستگاه دارای تجهیزاتی چون رزیستورهای با دمای بالا است که این اجزا توانایی آتش سوزی های تصادفی و احتمالی را دارند. از آنجایی که این دستگاه بخارات آب نیز تولید می کند لذا بهتر است در زمان نصب زیر هود یا منطقه ای که دارای یک تهویه مطبوع است قرار داده شود. حوضچه این دستگاه بهتر است از مواد غیر احتراقی و موادی که سبب خوردگی نمی شوند پر شود.

  • کاوش مگا

3

میانگین امتیاز

50%توصیه شده(1 از 2)
0%
50 %
0%
50 %
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳

    ضد زنگ هستش؟

  • آریاطب ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳

    بله بالا تو مشخصاتش نوشته.

  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳

    کنترل حرارتی دمای محیطش از چند درجس؟

  • آریاطب ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳

    ۷۰ درجه سانتی گراد

توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی