به فروشگاه اینترنتی آریاطب خوش آمدید!

علاقه مندی ها
قیمت همکاری

دسته بندی ها:

محصولات:

اسپکلوم مقعد

مدل: اسپکلوم مقعد دو شاخ J-36-202 surgicon
دسته بندی: جراحی عمومی
شناسه محصول: 8497

تماس بگیرید

اسپکلوم مقعد دو شاخ J-36-202 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد دو شاخ سیمی J-36-213 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد دو شاخ سیمی بلند J-36-215 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد دو شاخ شیار دار استیل J-36-203 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد دو شاخ شیار دار کرم J-36-003 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد دو شاخ مدل کرم J-36-002 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد سه شاخ استیل J-36-205 surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد مدل پرت J-36-020 Surgicon

تماس بگیرید
جزییات

اسپکلوم مقعد مدل پرت J-36-218 Surgicon

تماس بگیرید
جزییات


سفارشات ثبت شده در سایت 14 فروردین به بعد پیگیری و ارسال می شود
تماس بگیرید
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب شماره موبایل خود را وارد نمایید

اسپکولوم مقعد

اسپکلوم یک نوع وسیله از تجهیزات پزشکی است که برای بررسی راحت تر بافت اندام‌ها کاربرد دارد. اصولا اسپکلوم ها برای بررسی مجراها و یا کانال‌ها است اما در اکثر مواقع اسپکلوم بافت را کنار می‌زند. اسپلکوم انواع مختلفی دارد که هر کدام برای اندام متفاوتی استفاده می‌شود. برای مثال در علم پزشکی، اسپکلوم بینی، اسپکلوم دهانی، اسپکلوم چشمی، اسپکلوم واژینال، اسپکلوم گوش، اسپکلوم مقعد و ... قابل استفاده است. قابل ذکر است بیشترین کاربرد در اسپکلوم‌ها، اسپکلوم واژینال است.

کاربرد اسپکولوم مقعد

اسپکلوم مقعد در آنوسکوپی مقعد کاربرد دارد.

آنوسکوپی یک روش معاینه مقعد است که با انجام این روش می‌توان هر گونه ناهنجاری یا بیماری در دستگاه گوارش تشخیص داد. این وسیله به ویژه در تشخیص بیماری در راست روده و مقعد کاربرد دارد. اسپکلوم مقعد همانند اکثر اسپکلوم‌ها از دو جنس پلاستیکی یا استیل ضد زنگ است. آنوسکوپی با استفاده از اسپکلوم مقعد برای تشخیص بیماری‌های سرطان، آبسه، فیشر یا شقاق، بواسیر یا همورئید و پولیپ‌های رکتال به کار برده می‌شود که در ادامه راجب این بیماری‌ها سخن خواهیم گفت.

جنس اسپکولوم مقعد

اسپکلوم مقعد دارای دو جنس پلاستیکی و فلزی است.

اسپکلوم مقعد در دو جنس موجود هستند. قیمت اسپکلوم مقعد فلزی نسبت به بقیه اسپکلوم‌ها و اسپکلوم مقعد با جنس پلاستیکی بسیار زیاد تر است. قیمت اسپکلوم مقعد فلزی یک میلیون و هفتصد هزار تومان است. اسپکلوم مقعد به طور کلی دارای دو میله فلزی است که این دو میله به طور ضرب در بر روی هم قرار گرفته اند و شیار دار هستند و در سر این میله یک لوله قرار دارد که این لوله تو خالی است و همچنین دارای یک پیچ تنظیم کننده نیز است. پیچ تنظیم کننده اسپکلوم مقعد اندازه لوله را با توجه به مقعد تنظیم می‌کند.

اسپکولوم مقعد جراحی

از اسپکلوم مقعد جهت معاینه و جراحی استفاده می‌شود.

یکی از شایع ترین بیماری‌ها که تشخیص و معاینه آن با اسپکلوم مقعد زیگل تناسلی است. زیگل تناسلی بر خلاف باور عموم که فقط بر روی آلت تناسلی است می‌تواند روی مقعد نیز باشد. از اسپکلوم مقعد در آن جهت استفاده می‌شود که ببینیم زیگل آیا درون مقعد هم تشکیل شده است یا نه؟ برای جلوگیری از این بیماری بهتر است هرگز رابطه جنسی با فردی که دارای این بیماری است، برقرار نکنیم. همچنین بین انتخاب شریک متعدد جنسی اعتدلال برقرار شود. قابل ذکر است که زگیل در ابتدا کوچک و کم کم بزرگ می‌شود که حتی ممکن است کل ناحیه‌ی مقعد را پوشش دهد.

دیگر کاربرد های اسپکولوم مقعد

اسپکلوم مقعد در تشخیص بیماری آبسه و بواسیر و شقاق مقعدی نیز نقش دارد.

آبسه یک توده چرکی است که در مقعد تشکیل می‌شود و از اصلی ترین دلایل تشکیل آن عفونت است که این عفونت می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. شقاق مقعدی یک نوع شکاف کوچک است که در مقعد تشکیل می‌شود. این شکاف ممکن است به دلیل یبوست یا حتی اسهال مزمن و کاهش جریان خون ایجاد شود. این بیماری همچنین ممکن است بعد از زایمان رخ دهد و یا در کودکان و نوزادان نیز رخ می‌دهد. بواسیر رگ‌های متورم درون مقعد و راست روده هستند و در دونوع خارجی و داخلی وجود دارند. این بیماری در خانم‌های باردار شایع تر است و گاه سبب خونریزی نیز می‌شود.

اسپکلوم مقعد

 

اسپکلوم مقعد پلاستیکی شفاف است.

اسپکلوم مقعد پلاستیکی برخلاف اسپکلوم مقعد فلزی شفاف است اما جلا ندارد. از نظر شکل و کاربرد اسپکلوم پلاستیکی تفاوتی با اسپکلوم فلزی ندارد به جز در یک قسمت که آن هم پیچ تنظیم کننده ندارد اما می‌توان گمان برد در سایز‌های متنوع تولید می‌شود که این سایز ها به ترتیب کوچک، متوسط و بزرگ است.  همچنین دارای قیمت مناسب تری از اسپکلوم مقعد فلزی است. اسپکلوم مقعد پلاستیکی فاقد لبه تیز است و سبب زخم شدن مقعد نمی‌شود. اسپکلوم مقعد پلاستیکی، یکبار مصرف است.

اسپکولوم مقعد قابل استریل می باشد؟

اسپکلوم مقعد در شرایط کلین روم و با استریل شدن ساخته شده است.

کلین روم یا همان کلمه‌ای است که برای اتاق تمیز به کار می‌رود. این اصطلاح به این معنی است که در این اتاق میزان کنترل شده ای از ذرات معلق وجود دارد. به دلیل حساسیت ساخت وسائل جراحی، وسائل جراحی در این اتاق‌ها ساختع می‌شوند. اسپکلوم مقعد و اسپکلوم واژینال از حساسیت فوق العاده ای بر خوردارند و به همین دلیل حتما باید در این این اتاق ساخته شوند. قبل از ورود به این اتاق حتما باید تمیز باشید و زیر ناخن ها نیز تمیز باشد و همچنین پوشیدن گان الزامی است. خوردن و آشامیدن در این اتاق ممنوع است.

روش استریل اسپکولوم مقعد

اسپکلوم مقعد با گاز اتلین اکساید استریل می‌شود.

گاز اتلین اکساید که به نام اکسیران نیز شناخته می‌شود. این گاز ضد عفونی کننده و قابل اشتعال بی رنگ و بوی بسیار کم شیرینی می‌دهد. این گاز در اجسامی که تخلخل دارند به راحتی نفوذ می‌کنند و ه راحتی آن را استریل می‌کند. اسپکلوم مقعد برای اطمینان خاطر از پاکیزگی با استفاده از این گاز استریل می‌شود. این گاز برای استریل کردن وسائلیی که تحمل حرارت 50 تا 60 درجه را دارند، کاربرد دارد. از معایب این گاز می‌توان به ایجاد حساسیت یا آلرژی اشاره کرد و همچنین برخی این گاز را به درصد بسیار پایینی سرطان زا می‌دانند.

 

برای دیدن ابزار جراحی بیشتر کلیک کنید

 

 

0

میانگین امتیاز

0%توصیه شده(0 از 0)
0%
0%
0%
0%
0%
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

1 2 3 4 5
توجه: لطفاً پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده در آگهی های زیر، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
گالری تصاویر و ویدیو
قیمت ویژه همکاران
اکانت شما ویژه همکاران نمی باشد
در صورت تمایل به همکاری با مجموعه آریاطب اطلاعات خود را وارد نمایید
اطلاع از موجودی
ارتباط با ما
شماره های تماس لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی لینک اتصال به اینستاگرام آریاطب
ارتباط با ما
لینک اتصال به واتساپ مصرفی پزشکی لینک اتصال به واتساپ زیبایی